نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آل‌سعود از مدیریت حج «خلع ید» شود، گفت: رئیس‌جمهور باید بی‌کفایتی عربستان در تامین امنیت حجاج را به گوش جهانیان برساند.

رئیس جمهور بی‌کفایتی عربستان را در تامین امنیت حجاج به گوش جهانیان برساند
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه سرزمین منا ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه دلخراش اظهار کرد: حادثه خونبار منا یکی از حوادث دردناک در حج امسال بود و بخش عمده این حادثه بزرگ ناشی از ضعف مدیریت و بی‌کفایتی دولت عربستان سعودی بوده است.

وی افزود: اگر مراسم حج به خوبی مدیریت شود دیگر شاهد چنین وقایعی در حج نیستیم اما متاسفانه آل‌سعود عامدانه بانی چنین اتفاقاتی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عربستان مدعی خادم‌الحرمینی بوده چطور نمی‌تواند مراسم حج را مدیریت کند؟ اتفاقات اخیر حج و به ویژه حادثه تلخ و خونبار منا مهر محکمی بر بی‌کفایتی دولت عربستان در مدیریت حج بود.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: یکی از موضوعات مشخص این بوده که دولت عربستان در سال‌های اخیر درگیر جنگ‌ قدرت داخلی میان خود در عربستان بوده، جنگ وزیری و ولیعهدی و از سویی جنگ در یمن و تلاش‌هایی که آل‌سعود در عراق و سوریه و حمایت از داعش داشته سبب شد عربستان فرصت تمرکز بر روی مدیریت حج را از دست دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت‌های اسلامی وظیفه دارند در این شرایط دور هم جمع شده و فکری برای مدیریت حج کنند، گفت: باید مدیریت حج توسط سازمان کنفرانس اسلامی و یا یک مجمع جهانی اسلامی انجام و به طور کلی از دست آ‌ل‌سعود خارج شود.

وی یادآور شد: این یک ضرورت بوده که آل‌سعود از مدیریت حج و حرمین شریفین، خلع ید شود.

سبحانی‌نیا با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین جانباخته و کشته را در حادثه منا داشته و روحانی باید از این تریبون جهانی به منظور آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به بی‌کفایتی عربستان در مدیریت حج و عدم توانایی در تامین امنیت حجاج استفاده کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.