قدس آنلاین: فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان گفت: آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 آمادگی نیروهای مسلح در سطح بسیار بالایی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد عملیات ثامن الائمه(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با چشمان باز مسائل منطقه و تحرکات دشمن را بر روی زمین، هوا و دریا رصد کرده و در قبال آن برنامه دارند.

وی تاکید کرد: گروهکهای تکفیری هیچ تهدیدی برای جمهوری اسلامی نبوده اند زیرا توان مقابله با ایران را ندارند و تحرکات آنها صرفا در حد عملیات روانی است.
فرمانده  لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) گفت: استکبار با خروج نیروهایش از عراق، به جنگهای نیابتی روی آورد و از ترفند گروهکهای تکفیری ضداسلام استفاده کرد لذا داعش را به نیابت از خود وارد منطقه نمود و با تجهیز آن سعی در تصرف سوریه و عراق داشت.
آذریان درباره عملیات ثامن الائمه(ع) گفت: دستور امام خمینی(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان در 14 آبان 1359 صادر شد اما حدود 11 ماه بعد این ماموریت به ارتش واگذار شد و در ارتش نیز نیروی زمینی با محوریت لشکر 77 خراسان مامور انجام این کار شد.
وی افزود: لشکر 77 خراسان با همراهی هوانیروز، ژاندارمری وقت، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی به صورت هماهنگ بامداد روز پنجم مهر 1360 با رمز 'نصر من الله و فتح قریب' عملیات را آغاز کرد و در 45 دقیقه نخست خطوط پدافند دشمن شکسته شد و در مدت 48 ساعت عملیات به پیروزی رسید.
فرمانده  لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) گفت: در این عملیات هزار و 600 نفر از نیروهای بعثی به اسارت درآمدند و آمار شهدای لشکر 77 خراسان نیز 137 نفر گزارش شد.
آذریان گفت: طی این عملیات 150 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده آزاد و سه هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. همچنین 90 دستگاه تانک و نفربر، 100 دستگاه انواع خودرو دشمن منهدم گردید و سه فروند هواپیما و یک فروند هلیکوپتر عراقی نیز سرنگون شد، همچنین 100 دستگاه تانک، 60 دستگاه نفربر، سه دستگاه لودر و 150 دستگاه خودرو به غنیمت گرفته شد.
با توجه به نقش موثر لشکر 77 پیاده در این عملیات، با دستور امام خمینی(ره) کلمه پیروز به نام این لشکر اضافه شد.
وی افزود: تیپهای 38 تربت جام، 177 تربت حیدریه ، 377 سرلشکر شهید حبرانی مشهد و 277 قوچان تحت فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.