قدس آنلاین- تبریز: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس تمهیدات صورت پذیرفته توسط وزارت جهادکشاورزی، در سال زراعی جدید بیمه محصولات زراعی اساسی و راهبردی همچون گندم بدون محدودیت و بدون افزایش قیمت تعرفه انجام می‌شود.

اجرای طرح بیمه محصولات کشاورزی براساس شرایط آب و هوایی مناطق مختلف

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اکبر فتحی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه‌ای همچون سرمازدگی، تگرگ و سیل، خطرهای بخش کشاورزی را افزایش داده است، اظهار داشت: طرح بیمه نامحدود محصولات زراعی راهبردی از ابتدای سال زراعی 94-95 همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌شرقی نیز قابل اجراست.

 

وی با بیان اینکه همواره تلاش‌ها بر این بوده تا تعهدات و میزان پرداخت غرامت جبران‌کننده زیان کشاورز بیمه‌گر باشد، افزود: در سال زراعی جدید حق بیمه کشاورز در محصولات غیر راهبردی و در بخش باغداری 20 درصد افزایش یافته و در عوض این میزان افزایش، تعهدات صندوق بیمه 40 درصد در مقایسه با سال زراعی 94-93 افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی جدید 153 محصول را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد از اجرای طرح بیمه محصولات کشاورزی براساس شرایط آب و هوایی مناطق مختلف خبر داد و افزود: دستورالعمل بیمه محصولات کشاورزی و سطح تعهدات صندوق براساس مخاطرات آب و هوایی هر منطقه تدوین و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 94-95 دستورالعمل‌های بیمه‌ای متناسب با الگوی کشت و ضریب خطر هر منطقه طراحی شده است تا بتوان خدمات مناسب‌تری به کشاورزان ارائه شود، ادامه داد: هم اکنون 204 مورد خطرپذیری تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

فتحی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل بیمه محصولات کشاورزی، در سال زراعی جدید خسارات مربوط به آن دسته از آفات و بیماریها که مدیریت و کنترل آنها از اراده کشاورزان خارج است تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، ادامه داد: همچنین در سال زراعی جدید محصول پرورش‌دهندگان آبزیان که با روش پرورش ماهی در قفس تولید می‌شود تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.