قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری مهران بزودی در مجلس تصویب می شود

تصویب لایحه منطقه آزاد مهران در مجلس

 به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید با بیان اینکه نگاه ریزبینانه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر است، اظهارداشت: با تصویب نهایی منطقه ازاد مهران در مجلس شورای اسلامی درهای توسعه و پیشرفت اقتصادی بر روی مناطق کمتر توسعه یافته گشوده می شود.

وی با اشاره به اینکه با تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری مهران، استان ایلام از بن بست اقتصادی خارج می شود، افزود: این موضوع ایران را در یک موقعیت استراتژیک برای رقابت اقتصادی با کشورهای منطقه قرار می دهد که این مهم بطور مستقیم در تامین منافع ملی کشور موثر خواهد بود.

استاندار ایلام به رفع ایرادات کمیسیون اقتصادی مجلس از لایحه منطقه آزاد مهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در ایران با برخورداری از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و سایر امتیازات قانونی، با توجه به عدم عضویت کشور در سازمان تجارت جهانی و عدم استفاده مطلوب از ظرفیت موافقتنامه های تجاری بین‌المللی و منطقه‌ای، می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و شکل‌گیری تولید صادراتی در کشور مؤثر باشد.

محمدرضا مروارید راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران را در شتاب توسعه و پیشرفت استان حائز اهمیت دانست و بیان داشت: تصویب این مهم در مجلس شورای اسلامی ره آوردهای بسیاری بویژه در حوزه اشتغالزایی و رونق فضای کسب و کار استان به همراه دارد.

وی از جذب سرمایه های خارجی در صورت معافیت حقوق و عوارض گمرکی این مناطق به شرط وجود زیرساخت‌های فیزیکی و قانونی مناسب خبرداد و تصریح کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه به‌دنبال تحقق اهدافی همچون توسعه صادرات، انتقال تکنولوژی، ایجاد اشتغال، ایجاد درآمدهای ارزی و رشد اقتصادی می‌باشند.

گفتنی است رییس جمهوری 17 اردیبهشت امسال لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران را که پیش از این به تصویب هیات دولت رسیده بود، به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. این طرح باید به تایید نهایی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.