تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین مسابقه خود از مرحله دوم رقابت های قهرمانی آسیا با فاصله ۵۵ امتیازی از سد هنگ کنگ گذشت.

هنگ کنگ هم مقابل قدرت بسکتبال ایران تسلیم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شاگردان درک بائرمن در این مسابقه با نتیجه 111 بر 56 هنگ کنگ را از پیش رو برداشتند.
چهار کوارتر این مسابقه به ترتیب با امتیازات 24 بر 16، 22 بر 4، 28 بر 24 و 37 بر 12 به سود ایران رقم خورد.
درک بائرمن در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، حامد حدادی، اوشین ساهاکیان و حامد آفاق روانه میدان کرد.
تیم های ایران و هنگ کنگ پیش از این، پنج بار در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف هم رفته اند که هر پنج مسابقه با پیروزی ایران به پایان رسیده است .
تیم ملی ایران با این پیروزی و با احتساب دو پیروزی مقابل ژاپن و هند در دور مقدماتی، با 6 امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه E مرحله دوم قرار گرفت.
تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت 7:15 فردا (دوشنبه) به مصاف فیلیپین و از ساعت 5 روز سه شنبه به مصاف فلسطین می رود.
سه تیم برتر گروه های مرحله مقدماتی این رقابت ها، در مرحله دوم در دو گروه شش تیمی قرار گرفته اند که نتایج مسابقات رو در روی تیم ها در دور مقدماتی نیز در این مرحله محاسبه می شود.
بیست و هشتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا از اول تا 11 مهر در شهر چانگشا چین برگزار می شود و تیم قهرمان این رقابت ها سهمیه حضور در بازی های المپیک 2016 ریو را کسب می کند.

** کوارتر اول (ایران 24 – هنگ کنگ 16)
در این کوارتر بازیکنان هنگ کنگ از دفاع فشرده و منطقه ای استفاده کردند تا توانایی بازیکنان ایران و به خصوص حامد حدادی را در زیر سبد از کار بیندازند. در مقابل تیم ایران سعی کرد از پرتاب های از راه دور برای کسب امتیاز بهره ببرد.
هنگ کنگ با دفاع خوب و آمار مطلوب در توپ ربایی توانست از ضد حملات خود در این کوارتر بهره ببرد. تعداد زیاد خطاهای بازیکنان ایران نیز پرتاب های آزاد زیادی در اختیار حریف قرار داد.
محمد جمشیدی در این کوارتر 9 امتیاز به دست آورد و آمار صد در صد موفقیت در پرتاب های خود را ثبت کرد.
در این کوارتر از هفت پرتاب سه امتیازی بازیکنان ایران فقط یک توپ وارد سبد شد تا آمار ضعیفی در این زمینه ثبت شود.

** کوارتر دوم (ایران 22 – هنگ کنگ 4)
در اوایل این کوارتر سرمربی ایران با بیرون آوردن بازیکن پست سنتر، تلاش کرد سرعت بیشتری به بازی بدهد و تا میانه های کوارتر نیز بدون بازیکن پست پنج مسابقه را پیش برد.
بازیکنان ایران در این کوارتر دفاع یارگیری را در دستور کار خود قرار دادند و همین مسئله اجازه شوت زنی و نفوذ به عمق دفاع ایران را از هنگ کنگی ها گرفت. نکته جالب این کوارتر این بود که در هفت دقیقه و 31 ثانیه آغازین کوارتر دوم، هنگ کنگ هیچ امتیازی به دست نیاورده بود.

** کوارتر سوم (ایران 28 – هنگ کنگ 24)
در اوایل کوارتر سوم بازیکنان ایران بارها و بارها اقدام به پرتاب سه امتیازی کردند اما این پرتاب های پی در پی وارد سبد حریف نمی شد تا آمار ضعیف دو کوارتر قبل در این زمینه تکرار شود. این شرایط تا شش دقیقه ادامه داشت تا اینکه اصرار بازیکنان ایران برای پرتاب های سه امتیازی بالاخره نتیجه داد و چند شوت شاگردان بائرمن به گل تبدیل شد.
در مقابل بازیکنان هنگ کنگ عملکرد درخشانی در پرتاب های سه امتیازی داشتند و امتیازات زیادی از این راه کسب کردند. جالب ترین صحنه این کوارتر، پرتاب سه امتیازی هنگ کنگی ها در آخرین صدم ثانیه کوارتر بود که در حالی که توپ در آسمان بود زمان به پایان رسید اما توپ وارد سبد شد و سه امتیاز به این تیم رسید.

** کوارتر چهارم (ایران 37 – هنگ کنگ 12)
در این کوارتر بازیکنان ایران با دفاع منطقه ای موقعیت پرتاب های سه امتیازی را از حریف گرفت تا هنگ کنگ مانند کوارتر سوم نتواند امتیازات زیادی به دست بیاورد.
اصغر کاردوست و محمد حسن زاده ستاره های ایران در این کوارتر بودند و امتیازات زیادی کسب کردند. اسلم دانک کاردوست، زیباترین صحنه بازی در این کوارتر بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.