قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در روز آتش نشان نردبان ۵۶ متری ۱۰۰ درصد اروپایی این سازمان که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان خریداری شده است ، رونمایی می شود.

رونمایی از نردبان ۵۶ متری آتش نشانی اصفهان طی روز آینده

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آتشپاد بهزاد بزرگزاد امروز با اعلام این خبر در نشست خبری خود با خبرنگاران که در آستانه هفته آتش نشانی برگزار شد ، با تسلیت حادثه غمبار منا برای حجاج حریم بیت الله الحرام گفت: اگر آل سعود طرح و برنامه ریزی مناسبی داشت، می توانست از بروز این حادثه دلخراش پیشگیری کند.

وی به تاثیر اطلاع رسانی های ایمنی از طریق رسانه ها اشاره و تصریح کرد: حبرنگاران باید در میدان کار ستاد نیروهای عملیاتی ورود پیدا کنند و از نزدیک با فعالیت ها و تلاش های نیروهای آتش نشان آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه به ویژه برنامه های هفته آتش نشانی (7مهرماه) اشاره کرد و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، دیدار با آیت اله مظاهری و امام جمعه اصفهان، برگزاری مسابقه دوی عملیاتی همراه با تجهیزات، برپایی مسابقات مختلف ورزشی ، برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان بر فراز کوه صفه و برگزاری رژه نیروهای آتش نشان به همراه تجهیزات و خودروهای عملیاتی در روز سه شنبه – 7 مهرماه جاری در محل روبروی گلستان شهدا را از جمله این برنامه ها برشمرد.

وی تصریح کرد: در روز 7 مهرماه ایستگاه شماره 23 آتش نشانی اصفهان به عنوان مدرن ترین و زیباترین ایستگاه آتش نشانی اصفهان در شهرک شهید کشوری افتتاح می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یادآور شد: در روز آتش نشان نردبان 56 متری 100 درصد اروپایی این سازمان که با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان خریداری شده است نیز رونمایی می شود.

بزرگزاد گفت: ایستگاه شماره 23 آتش نشانی اصفهان در زمینی به مساحت 2600 متر ساخته شده و دارای 7 جای آشیانه است.

وی ادامه داد : به مناسبت هفته آتش نشانی از ایستگاههای 22 گانه آتش نشانی اصفهان 3 اکیپ عملیاتی برای ارایه نکات ایمنی به مدارس و آموزشگاههای شهر اصفهان اعزام می شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهارداشت: در حال حاضر در شهر اصفهان 22 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که در قالب 4 منطقه عملیاتی مدیریت می شوند.

وی با اشاره به در آستانه افتتاح بودن 2 ایستگاه آتش نشانی دیگر ، افزود: ایستگاه شماره 23 سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در روز هفتم مهرماه سالجاری در شهرک شهید کشوری افتتاح می شودو ایستگاه شماره 24 سازمان نیز تا پایان مهرماه در محله عطشاران راه اندازی خواهد شد.

بزرگزاد تعداد کل پرسنل ل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان را 643 نفر اعلام و اضافه کرد: هر ایستگاه آتش نشانی به طور متوسط 24 نفر پرسنل دارد که در قالب 3 شیفت به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان آتش نشان خانم نداریم اما در پرسنل ستادی نیروهای خانم نیز فعال هستند، یادآور شد: در سالجاری نسبت به مهرماه سال گذشته 76 نفر جذب نیرو در این سازمان انجام شده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به ارایه آماری از وقایع حریق و آتش سوزی در اصفهان پرداخت و گفت: به طور میانگین روزانه 18 تا 20 حادثه آتش سوزی و حریق در شهر اصفهان اتفاق می افتد که توسط نیروهای این سازمان اطفاء و رفع خطر می شود.

برای اولین بار در کشور راه اندازی آزمایشگاه بررسی علل حریق در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از این نشست خبری اعلام کرد: طی 20 روز آینده در سازمان آتش نشانی اصفهان برای اولین بار در کشور آزمایشگاه بررسی علل حریق راه اندازی می شود که از این طریق حریق های عمد و غیر عمد به راحتی علت یابی می شوند.

بزرگزاد همچنین ایمن سازی صنوف ، ارایه طرح پلاک ایمنی، تشکیل وحدت فرماندهی مدیران مناطق و حضور 24 ساعته افسر کشیک در سازمان، اجرای طرح اسپیلینکرها ، تشکیل کمیته های فنی- پرسنلی- انضباطی و بازرسی فنی در سازمان ، راه اندازی سامانه 118 ستاد فرماندهی و عملیات ، ایجاد واحد بازرسی فنی در داخل سازمان، طرح جامع ایمنی شهر اصفهان، بررسی اثربخشی آموزش محله محوری منطقه امیریه و تحلیل آن ،اخد گواهینامه های مدیریت کیفیت ، طرح جامع مدیریت بحران و اجرای طرح پهنه بندی خطر با استفاده از مدل AHP در سطح شهر اصفهان برای جانمایی کارشناسانه ایستگاهها را از جمله مواردی عنوان کرد که برای نخستین بار در کشور در شهر اصفهان محقق شده است.

وی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی سازمانی بحران مدار و دارای تشکیلات مرکزی است که سلسله مراتب در آن رعایت می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه ایمن سازی برای پیشگیری از خطر را یکی از اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: شرایط ناایمن را می توان بر مبنای پیشگیری رفع کرد.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان آموزش بالغ بر 200 هزار نفر را به صورت چهره به چهره در دستور کار خود قرار داده است ، تصریح کرد: در آستانه فصل زمستان ،برای افزایش سطح آگاهی مردم از چگونگی مسمومیت با گاز منواکسیدکربن نیز بیش از 40 هزار حلقه سی دی "مرگ خاموش" توزیع شده است.

وقوع 5 حادثه آسانسور طی هر هفته در اصفهان

بزرگزاد همچنین با ایمنی آسانسورها اشاره کرد و گفت:ایمنی آسانسورها به عهده شرکت های بازرسی استاندارد است اما ی اخذ پایان کار ساختمان نوساز منوط به نظارت کارشناسان استاندارد بر رعایت موارد ایمنی در ساختمان و تایید نهایی سازمان آتش نشانی است.

وی تاکید کرد: آسانسورهای مجتمع های مسکونی بایستی  توسط هیات مدیره مجتمع ها به صورت ماهانه بازدید و رسیدگی شوند .

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در یک هفته 5 حادثه آسانسور در شهر اصفهان رخ می دهد، اظهارداشت: امسال 2 سیستم "بلاک اوت" و "تری وی اف" به آسانسورها اضافه شده است که سیستم بلاک اوف در صورت قطع برق آسانسور را به طبقه همکف هدایت می کند و سیستم تری وی اف نیز برای جلوگیری از تکان خوردن آسانسور در هنگام حرکت کردن آن است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: حوادث آسانسور معمولا به دلیل قطعی برق ، گیر کردن لباس و یا سنگینی بیش ار حد استفاده کنندگان آن اتفاق می افتد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.