قدس آنلاین: مدیر عامل بیمارستان رضوی از افتتاح فاز اول مرکز مهر رضوی برای درمان بیماران سرطانی خبر داد و از سونامی سرطان در جامعه ابراز نگرانی کرد.

فاز اول مرکز مهر رضوی برای درمان بیماران سرطانی افتتاح می شود/نیازهای عاطفی بیماران سرطانی فراموش شده است

به گزارش قدس آنلاین، سعید هاشم زاده صبح امروز در نشست خبری خود که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:با یک سونامی سرطان در جامعه مواجه هستیم و با توجه به ابعاد مختلف این بیماری، از ۶ ماه گذشته ایده ایجاد یک مرکز  سرطان در بیمارستان رضوی شکل گرفت.

وی در ارتباط با خدمات ارائه شده در مرکز درمان سرطان مهر رضوی اظهار کرد: خدماتی همچون خدمات مشاوره ای و روانشناختی، مراقبتی، حمایتی و مشاوره ای روانی و تغذیه ای به بستری شدگان در این مرکز ارائه می شود.

مدیر عامل بیمارستان رضوی از افتتاح مرکز مهر رضوی برای درمان بیماران سرطانی خبر داد و گفت: مرکز مهر رضوی برای پیگیری مباحث پژوهشی، پیشگیری، درمان و غربالگری بیماران سرطانی در بیمارستان رضوی تاسیس شده است و از بخش های کلینیکی، اداری، تحقیقات و پیشیگیری تشکیل شده است.

هاشم زاده پیرامون بخش های کلینیکی و درمانی مرکز یاد شده تصریح کرد: درمان سرطان پروستات، دستگاه های عصبی  و گوارشی از جمله بخش های کلینیکی و درمانی مرکز مهر رضوی هستند و درمان سرطان پستان نیز در فاز دوم این مرکز قرار داده می شود.

مدیر عامل بیمارستان رضوی در توصیف ساده بیماری سرطان بیان کرد: سرطان به معنای رشد بدون کنترل سلول بدن است و نظارت کمتر  درون سلولی بیمار را به دنبال دارد که توجه به سن بیمار، محل بروز سرطان و توجه به تغییرات متابولیکی و هورمونی می تواند سبب تسهیل در روند درمانی سرطان شود.

هاشم زاده در ارتباط با آمار  بیماران سرطانی در جهان خاطر نشان کرد: ۱۴میلیون بیمار سرطانی جدید در سال ۲۰۱۴ در دنیا شناسایی شده اند که ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی در خصوص صرف هزینه برای درمان بیماران سرطانی در ایران گفت: سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف درمان بیماران سرطانی کشور می شود.

مدیر عامل بیمارستان رضوی در زمینه شایع ترین سرطان ها در ایران تاکید کرد: سرطان های پستان، پوست، پروستات، روده بزرگ و معده از شایع ترین سرطان ها در ایران هستند.

هاشم زاده یکی از مشکلات بیماران سرطانی را فراموشی نیازهای عاطفی و اقتصادی آنان دانست و تصریح کرد: فراموشی نیازهای عاطفی و اقتصادی  بیماران سرطانی از مهم ترین مشکلات این افراد است و با توجه به احتمال خودکشی بالا در بیماران سرطانی نیاز به مراکز روانشناختی برای آنان احساس می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.