قدس آنلاین: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه دولت یازدهم در این دو سال این بود که همه مناسبات اقتصادی را به رفع تحریم‌ها گره زده بود، این امری بسیار اشتباه بود زیرا دولت بیش ‌از حد خوش‌بین بود که مذاکرات در زمان کوتاهی به نتیجه می‌رسد.

دولت یازدهم به پایان مذاکرات در زمانی کوتاه بیش از حد خوش بین بود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حمید‌رضا فولادگر در مراسم افتتاحیه کانون‌های فرهنگی سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی با اشاره به دوران پرتنش دانشجویی در اوایل انقلاب و بازار داغ جریانات سیاسی در آن زمان گفت: ما در دوره‌ای دانشجو بودیم که هم‌دوره بود با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور جریانات تند سیاسی در فضای کشور و همچنین دفاع مقدس که کمتر دوره‌ای پیش می‌آید که دانشجویان در فضا قرار بگیرند و این سه مقطع را با هم دیده باشند.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی در آن زمان تعیین‌کننده و تأثیرگذار بودند. دانشجویان به همراه طلاب حوزه علمیه در این برهه در ساماندهی تظاهرات و حرکات انقلابی نقش بسزایی داشتند. بعد از پیروزی انقلاب نیز به همین ترتیب مباحث را پیگیری می‌کردند به‌طوری ‌که در مبحث انقلاب فرهنگی مشاهده کردیم که از دفتر تشکل‌ها اسلحه جمع‌آوری ‌شده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشادت‌ها و نبوغ دانشجویان در دفاع مقدس یادآور شد: همزمان با شروع جنگ تحمیلی، بسیاری از دانشجویان راهی جبهه‌ها شدند و خیلی از فرماندهان ما مثل شهید حسن باقری از بین همین دانشجویان انتخاب شدند. شهید علم‌الهدی که قهرمان منطقه عملیاتی سوسنگرد و هویزه است نیز یک دانشجو بود.

وی افزود: حرکتی که دانشجویان پیرو خط امام(ره) انجام دادند بسیار تأثیرگذار بود که به انقلاب دوم نام‌گذاری شد. یک عده از این دانشجویان پیرو خط امام(ره) به جبهه‌ها و جهاد سازندگی پیوستند و یک عده نیز وارد فضای سیاسی شدند و مسئول تحکیم وحدت شدند و بعدها نماینده و وزیر شدند.

عضو هیئت‌امنای دانشگاه اصفهان با بیان پتانسیل‌های دانشجویی و لزوم توجه به این نیروی عظیم دانشجویی، گفت: ما در گذشته دیدیم که جنبش‌های دانشجویی چقدر تأثیرگذار و تحول‌آفرین بودند اما امروز عده‌ای برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زنده و پویا بودن دانشگاه، دچار تعبیری اشتباه شده‌اند. اینان نگاه‌های افراطی به دانشگاه دارند که باعث شده دانشگاه محل تاخت‌وتاز جریانات سیاسی بشود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر جریان تفریطی در دانشگاه‌ها به دنبال آن است که دانشجویان با فضای سیاسی آشنا نباشند و مطیع و سربه‌زیر باشند، پویا و سرزنده نباشند، موی دماغ مسئولان نباشند. هر یک از این نگاه‌ها نادرست است و مخالف فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای پویا دانشگاه است.

فولادگر با بیان اینکه ممکن است افراد نسبت به هم نقد داشته باشند و صحبت‌های یکدیگر را نپذیرند ولی این دلیلی برای بستن فضای آزاداندیشی نباید باشد، خاطر نشان کرد: اصولگراها و اصلاح‌طلبان ممکن است نسبت به یکدیگر انتقادی داشته باشند و این را در مباحث مطرح و رفع می‌کنند اما این خیلی بهتر از این است که افراد و به خصوص دانشجویان را در یک فضایی محدود کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز حمایت خود از وزیر اقتصاد و برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم، یادآور شد: بنده از وزیر اقتصاد حمایت می‌کنم و ایشان را به خوبی می‌شناسم اما اشتباه دولت در این دو سال این بود که همه مناسبات اقتصادی را به رفع تحریم‌ها گره زده بود و همه تولیدکنندگان و واردکنندگان در کشور چشم‌انتظار نتایج مذاکرات بودند،این امری بسیار اشتباه بود زیرا دولت بیش ‌از حد خوش‌بین بود که مذاکرات در زمان کوتاهی به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: البته در سال دوم فعالیت دولت کارهای خوبی انجام شد که لایحه خروج از رکود و همت دولت برای حمایت از صنایع جزو کارهای خوب بود. دولت برای کاهش تورم، دست به سیاست‌هایی زد که باعث کاهش تورم شد ولی این سیاست‌ها اقتصاد کشور را به رکود کشاند که اگر این سیاست‌ها ادامه می‌یافت، باعث مشکلات عدیده‌ای می‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.