وزیر آموزش و پرورش گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس وزارت آموزش و پرورش برترین نهاد برای حراست از کشور بود.

آموزش و پرورش برترین نهاد کشور در دوران دفاع مقدس بود

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا ، علی اصغر فانی روز دوشنبه و در آیین تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران آموزش و پرورش منطقه شش تهران اظهارداشت: در طول دوران دفاع مقدس بالغ بر 36 هزار دانش آموز و پنج هزار معلم و فرهنگی به درجه شهادت نایل آمدند.
وی در این مراسم که در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ، گفت: وزارت آموزش و پرورش قبل از انقلاب اسلامی در حرکت آفرینی برای زمینه سازی انقلاب بخصوص درمدارس در روز13 آبان و 17 شهریور سال 57 نقش بسزایی داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز با حضور دانش آموزان و معلمان در جبهه های نبرد علیه کفار بعثی این نقش پر رنگتر شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از دوران دفاع مقدس بیش از 550 هزار دانش آموز و 90 هزار همکار آموزش و پرورش سراسر کشور به منظور زنده نگهداشتن یاد شهدا به مناطق جنگی اعزام شدند.
وی برپایی مجتمع های آموزشی در دوران دفاع مقدس برای ادامه تحصیل دانش آموزان عازم جبهه و همچنین تشکیل مجتمع آموزشی برای همسران رزمندگان اسلام در پشت جبهه های نبرد را از دیگر فعالیت های این نهاد مردمی عنوان کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز رسالت این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تکریم و تجلیل از خانواده های معزز آنان است.
فانی گفت: امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی و با حضور بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 105 هزار مدرسه ، تمامی نیروهای این نهاد فرهنگی آموزشی وظیفه خود می دانند برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از هیچ کوششی دریغ نکنند.
این گزارش حاکیست در این مراسم که پنجمین دوره یادمان شهدای دفاع مقدس منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران نیز بود از خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران این منطقه با تقدیم لوح تقدیر و تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.