معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در همایش بزرگداشت روز گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: گردشگری نیازمند سرمایه گذاری است . بخشی از سرمایه گذاری را منابع مالی و بخشی دیگر از آن را منابع انسانی تشکیل می دهد وما در برنامه ششم توسعه نیز تمرکز خود را به دلیل اهمیت این موضوع در بخش گردشگری اختصاص دادیم.

نوبخت: رشد ۴درصدی گردشگری جهانی و رشد ۱۲ درصدی گردشگری در ایران

به گزارش خبرنگار میراث آریا دکتر محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می شود صنعت گردشگری در ایران سود آور نیست و چه برنامه هایی دارید و چه اعتمادی می توانید به سرمایه گذاران خارجی بدهید گفت: این سخن کارشناسی  نیست.رشد 4 درصدی گردشگری در جهان را داریم و ایران رشد 12 درصدی در گردشگری دارد . این موضوع توسط دولت فراهم نمی شود بلکه بخش خصوصی این کار را انجام می دهد. تا دولت اعتمادی را به سرمایه گذار ندهد  امکان سرمایه گذاری وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت:با توجه به رشد 12 درصدی این بخش در ایران و رشد 4 درصدی در جهان مطمئن باشید که بخش خصوصی بدون عنصر سود وارد این حوزه نخواهد شد از این جهت این سخن نادرست است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درمورد بودجه اندک اختصاص یافته به میراث فرهنگی که باعث شده آثار باستانی ایران در حال تخریب باشند گفت: در اینجا دو بحث هست که یکی اعتبارات و تسهیلات است و دیگری قانون بودجه وزیر ساختها و مرمت ها کار ابنیه تاریخی است.

وی ادامه داد:امکان اعطای 1500 میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی برای ارایه به بخش خصوصی وجود دارد و آن اعتبارات مجزا است که الان سال به سال افزایش می یابد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.