قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: غارها نقش مهمی در اکوتوریسم ایلام دارند.

غارها نقش مهمی در اکوتوریسم ایلام دارند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد در جلسه کارگروه غارشناسی استان ایلام با حضور معاون امور عمرانی استانداری و اعضاء کارگروه غارشناسی استان در محل سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری با بیان اینکه غارها اکوسیستم های با ارزشی هستند، اظهار داشت: آموزش همگانی برای حفظ غارها بعنوان سرمایه های ملی، توسط سازمان های مسئول در استان امری ضروری است و همگان باید در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل از ظرفیت علمی مراکز دانشگاهی جهت همکاری درخصوص انجام پروژه های تحقیقاتی درخصوص شناسایی و تهیه شناسنامه غارهای استان استفاده خواهد کرد، افزود: شناسایی قابلیت های منحصر بفرد غارها برای مقاصد اکوتوریسم، مطالعات علمی و همچنین همکاری سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی و سازمان های ذیربط نقش مؤثری در معرفی جاذبه های طبیعی و حفاظت از آنها خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه غار و تشکیل کارگروه غارشناسی در استان از ضروریات است، گفت: افزایش توجه به این جاذبه های طبیعی دراستان، نقش بسزایی در جذب گردشگران خواهد داشت.

شاپور پولادی یادآور شد: انجام مطالعات و بررسی های لازم در زمینه پروژه های تحقیقاتی، پیرامون شناسایی و دسته بندی غارهای استان بعنوان اولین گام در این کارگروه، بایستی سریعاً انجام گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.