قدس آنلاین یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه روحیه مردم کشور و استان به دلیل فاجعه منا ضربه خورده و آن‌ها را عزادار کرده است،گفت : فاجعه منا نشان از بی‌تدبیری آل سعود دارد

فاجعه منا نشان از بی‌تدبیری آل سعود دارد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمدعلی طالبی" درجلسه ستاد ویژه حادثه منا که  با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و جمعي از مسئولان استان با محوريت بررسي و پیگیری امور تشییع و تدفین جان‌باخته و مفقودین یزدی در حادثه منا تشکیل شد با اشاره به اینکه حادثه منا برای جمهوری اسلامی ایران فاجعه‌ای عظیم تلقی می‌شود، اظهارداشت : متأسفانه جان باختن صدها تن از هم‌وطنانمان، کشور را در اندوهی عظیم فروبرده است.

وی افزود: متأسفانه یکی از همشهریان یزدی جان خود را در این حادثه ازدست‌داده است و دو تن دیگر مفقودشده‌اند.
طالبی تصریح کرد: بلافاصله پس‌ازاین فاجعه هیئت‌وزیران در جلسه‌ای فوق‌العاده نسبت به تشکیل ستادی ویژه در این رابطه اقدام کردند و بر همین اساس ستادهای استانی نیز تشکیل‌شده است.
معاون استاندار با اشاره به اینکه این ستاد وظیفه دارد با هماهنگی خانواده‌های داغ‌دیده نسبت به برگزاری مراسم گرامیداشت جان‌باخته یزدی اقدام کند، خاطرنشان ساخت: دیگر وظیفه این ستاد پیگیری وضعیت مفقودین یزدی است که امیدواریم خبرهای خوبی در این زمینه به دست آوریم.
این مسئول تنها مرجع اطلاع‌رسانی درباره وضعیت حادثه دیدگان فاجعه منا را سازمان حج و زیارت دانست و افزود: آمار و ارقامی صحت دارد که از طریق این سازمان حج و زیارت در اختیار مردم عزیز استان قرار گیرد و منابع غیررسمی قابل استناد نیست.
وی با اشاره به انجام مراحل قانونی برای بازگشت جان‌باختگان شناسایی‌شده به کشورمان تأکید کرد: با توجه به‌ضرورت انجام تشریفات قانونی در کشور عربستان، این موضوع نیز توسط سازمان حج و زیارت کشور در حال پیگیری است و در زمان مطلوب اطلاع‌رسانی می‌شود .
طالبی نقش رسانه‌ها را در این بازه زمانی خطیر دانست و افزود: رسانه‌ها تلاش کنند تا از انتشار مطالب خلاف واقع و آمار احتمالی و غیر مستند خودداری کنند.
این مقام مسئول از دیدار جمعی از مسئولان استان با خانواده جان‌باخته یزدی خبر داد و گفت: مقدمات استقبال، تشییع و تدفین باشکوه مرحوم حاج محمدرضا کارگر حاجی‌آبادی در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم جهت تدفین این بزرگوار در قطعه شهدای خلدبرین با بنیاد شهید استان صورت گرفته است.
گفتنی است در ادامه این جلسه هریک از اعضا نسبت به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام‌شده و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در آینده سخنانی را مطرح نمودند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.