قدس آنلاین یزد – نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت : گردشگران خارجی می توانند به عنوان سفیران فرهنگی زمینه ترویج فرهنگ ناب یزد و پیشینه فرهنگی ایران اسلامی را ایجاد نمایند.

گردشگران خارجی  سفیران فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ ناب یزد  می باشند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، آیت الله ناصری در دیدار معاونین اداره کل و فعالین صنعت گردشگری با اشاره به آیه شریفه "قُل سیروا فِی الأرض"توجه به گردشگری و سفر را در دین مبین اسلام متذکر شد و اظهار داشت:  فرهنگی غنی ایران اسلامی تأثیر گذار است اما تهدیدی نیز وجود دارد و آنکه فرهنگ اروپا بر مردم ما تأثیر بگذارد که خوشبختانه این تهدید به دلیل نوع گردشگران ورودی به استان یزد کم رنگ می باشد.

امام جمعه یزد با ذکر تمثیل هایی از بافت تاریخی تصریح کرد : ضرورت دارد بافت تاریخی حفظ و احیاء گردد و مرمت آن بر اساس دستورالعمل ها و قوانین جاری میراث فرهنگی صورت پذیرو در مرمت و احیاء بافت و خانه ها و اماکن سنتی یزد بر معنویت و مهندسی فرهنگی آن نیز توجه شایانی گردد و همچنین برنامه ریزی های لازم به منظور پیشگیری از ناهنجاری های احتمالی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت کار کارشناسی تأکید کردو خاطرنشان ساخت: پروژه های که در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار دارد باید اطلاع رسانی مطلوب تری به آحاد جامعه صورت گیرد تا آثار انجام پروژه ها برای مردم قابل پذیرش تر باشد.

در ابتدای این دیدار معاون گردشگری اداره کل با ارائه گزارش عملکرد صنعت گردشگری استان یزد اظهار داشت: در طول دو سال اخیر با رشد گردشگران به یزد مواجه بوده ایم که عمده گردشگران را گردشگران فرهنگی و شرق شناسان تشکیل می دادند.

وی افزود: در زمینه گردشگری مذهبی گام های خوبی برداشته شده است که می توان به ثبت آیین های محرم در یزد چون نخل برداری تفت، ندوشن و اشکذر، علم برداری و آیین های عزاداری میبد و اردکان اشاره نمود و همچنین ثبت معنوی میراث وقف نیز در دستور کار این اداره کل می باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.