قدس آنلاین- ایلام-غلامرضا محمدمرادی: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: رسانه های دیداری و شنیداری بازوان توانمند پلیس هستند و بدون همراهی و همکاری رسانه ها، اهداف سازمانی محقق نمی شود.

رسانه ها بازوان توانمند پلیس هستند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار علی دولتی در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تبریک عید سعید غدیر و هفته ناجا و با بیان اینکه حادثه تلخ و ناگوار مراسم حج امسال حلاوت و شیرینی دو عید بزرگ قربان و غدیر را بر کام مسلمانان تلخ نمود، اظهار داشت: حکام سعودی که عامل وقوع این مصیبت بزرگ بوده اند، بایستی پاسخگو باشند و هیچ توجیهی از آنان پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه قطعاً دست های پشت پرده ای وجود دارد و  بایستی زوایای پیدا و پنهان این جریان مشخص شود، افزود: متأسفانه حکام سعودی نه تنها تاکنون پاسخ درستی نداده اند چه بسا که با رفتارهای طلبکارانه سعی در فرافکنی دارند و ما نیز  به نوبه خود این موضوع تلخ را محکوم می نمائیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام ایثارگری ها، تلاش ها، دفاع جانانه و مقاومت های مقتدرانه ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس را ستودنی دانست و خاطرنشان ساخت: جنگ تحمیلی، جنگی نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران بود و علی رغم اینکه تمام کشورها برای حمایت از صدام و مبارزه با ایران بسیج شده بودند، خوشبختانه در مقابل عظمت ملت ایران و رزمندگان اسلام سرتعظیم فرود آوردند و جهانیان به حقانیت ایران پی بردند.

سردار علی دولتی شعار هفته نیروی انتظامی در سال جاری را « اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» دانست و  بیان داشت: تلاش خواهیم نمود که این شعار را در همه مجموعه های ناجا محقق سازیم.

وی برخورد قاطع همراه با ترحم و رفتار انسانی و اسلامی را یکی از اولویت های کاری پلیس عنوان و تصریح کرد: حمایت از مظلوم و برخورد مقتدرانه با ظالم باید اساس خدمت پلیس باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام پلیس را امین مردم دانست و تأکید کرد: پلیس بایستی اعتماد عمیق مردم نسبت به خود را به درستی پاسخ دهد و وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

سردار علی دولتی با بیان اینکه پلیس به دنبال امنیت و اقتدار پایدار است و این مهم نیز با همدلی و همزبانی مردم با پلیس محقق می شود، یادآور شد: در هفته ناجا 649 برنامه اصلی و فرعی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه 382 برنامه اصلی در هفته ناجا در تمامی مجموعه ها اجرا می شود، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور کارکنان در نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری همایش های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از سازمان های مردم نهاد، اجرای مانور موتورسیکلت سواران قانونمند، برگزاری نشست با بزرگان و معتمدین محلی و ..، عمده برنامه های اجرایی در هفته ناجا در استان ایلام است.

فرمانده انتظامی استان ایلام همکاری رسانه های دیداری و شنیداری در پوشش خبری برنامه های هفته ناجا را ضروری دانست و اشاره کرد: مجموعه انتظامی استان بر این باور است که رسانه ها بازوان توانمندی هستند که با همکاری و همراهی آنان می توان اهداف سازمانی را محقق ساخت.

سردار علی دولتی مواد مخدر را یکی از تهدیدات مهم برای جوانان عنوان و تصریح کرد: باید با حساسیت و ظرافت کامل به این مهم توجه شود و از توزیع و مصرف مواد مخدر در جامعه پیشگیری گردد که در همین راستا کشفیات مواد مخدر در سال جاری 35 درصد افزایش داشته است.

وی فضای مجازی را فضایی مبهم و تهدید آور برای جوانان و خانواده ها دانست و خاطر نشان ساخت: خانواده ها و پلیس باید در فضای مجازی از فرزندان خود مراقبت کنند و تحت تأثیر شایعات متعدد که در این فضاها منتشر می شود، قرار نگیرند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه مقابله با اراذل و اوباش، هنجار شکنان و قانون شکنان یکی دیگر از مأموریت های مهم پلیس است که با جدیت دنبال و برخورد می شود، گفت: استان ایلام خوشبختانه در بحث سرقت از منازل رتبه 33 کشور را دارد که بیشترین کاهش در سطح کشور است.

سردار علی دولتی همچنین به کاهش جرایم خشن در استان ایلام اشاره کرد و بیان داشت: سرقت در استان کاهش چشمگیری داشته و از این لحاظ در رتبه 32 کشور هستیم و خوشبختانه وقوع قتل و نزاع دسته جمعی نیز در استان کاهش چشمگیری داشته و رتبه استان در این زمینه به ترتیب 31 و 32 کشور است.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی از عموم مردم انتظار می رود که برای خروج از کشور تنها با اخذ ویزا و داشتن گذرنامه اقدام کنند، اظهار داشت: مردم عزیز نباید برای انجام یک امر مستحب (زیارت) خلاف قانون عمل نمایند و  بدون ویزای قانونی در مرزها حضور یابند چرا که طرف عراقی برای افرادی که بدون ویزا به کشورشان ورود پیدا کنند، 6 سال حبس در نظر گرفته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام از کاهش 5 درصدی تصادفات درون شهری خبرداد و یادآور شد: در زمینه تصادفات برون شهری وضعیت خوبی نداریم که آمارها نشان از افزایش 6 درصدی تصادفات برون شهری و 17 درصدی متوفیات در اثر این تصادفات دارد که لازم است در این خصوص چاره اندیشی و فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.

سردار علی دولتی با اشاره به  کشف 100 درصدی جرائم در فضای مجازی، افزود: برداشت اینترنتی از حساب ها، بیشترین آمار پرونده های تخلفات اینترنتی در استان بوده است.

وی به لزوم سلامت انتخابات اسفندماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: در ماه های منتهی به انتخابات از آحاد جامعه، کاندیداها و بویژه اصحاب مطبوعات و رسانه ها تقاضا می شود که رعایت قانون را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و از قانون تخطی نکنند تا انشاء الله بتوانیم یک انتخابات سالم، آزاد و در اوج امنیت و آرامش برگزار نمائیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.