کنگره آمریکا با وجود ادعای واشنگتن درباره موفقیت این کشور در جنگ با داعش، در گزارش جدید خود اذعان کرد که واشنگتن حتی در جلوگیری از پیوستن شهروندان آمریکایی به داعش ناتوان بوده است.

واشنگتن در جلوگیری از پیوستن شهروندانش به داعش ناتوان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت، این گزارش که از سوی کارگروهی متشکل از اعضای هر دو حزب اصلی در کنگره آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که آمریکا در جلوگیری از سفر شهروندان این کشور به خارج به منظور پیوستن به داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق؛ شکست خورده است.
بر اساس این گزارش، حدود 30 هزار تبعه خارجی شامل بیش از 250 آمریکایی از سال 2011 به عراق و سوریه وارد شده اند.
در این گزارش آمده است با وجود تلاش های هماهنگ برای جلوگیری از عضویت در داعش، آمریکا نتوانسته از پیوستن شهروندان این کشور به داعش جلوگیری کند.
در سال 2014 میلادی، مقامات آمریکایی برآورد کردند که تقریبا 15هزار نفر از اتباع خارجی در سوریه و عراق حضور دارند که این تعداد شامل 100 شهروند آمریکایی است.
«مایکل مک کوئل» رئیس کمیته امنیت داخلی آمریکا به ویژه بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: ما میلیاردها دلار برای نابودی تروریست ها و دور نگه داشتن آنها از آمریکا هزینه کرده ایم اما اقدام چندانی برای جلوگیری از پیوستن شهروندان به این گروه انجام نداده ایم.
این گزارش در حالی منتشر شده است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (6 مهر) در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ریاست نشستی را با موضوع مبارزه با افراط گرایی و داعش برعهده داشت.
اوباما در این نشست مدعی شد که آمریکا در جنگ با داعش موفق عمل کرده است. وی همچنین بر ضرورت تلاش های بیشتری برای مقابله با این «چالش بسیار دشوار» تاکید کرد.
مسکو از شرکت در نشست مبارزه با تروریسم به ریاست اوباما خودداری کرد و آن را دخالت واشنگتن در وظایف سازمان ملل و تلاش این کشور برای اثبات ادعای رهبری خود بر جهان دانست.
«ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اقدام آمریکا در برگزاری این نشست را دخالت در حوزه وظایف سازمان ملل ارزیابی کرد و گفت: آمریکا نمی تواند با سوء استقاده از این وضعیت و دخل و تصرف در وظایف سازمان ملل خود را به نمایش بگذارد.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به تازگی گزارش داد با وجود صرف میلیاردها دلار و هزاران حمله هوایی، به نظر می رسد ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا برای «تضعیف و در نهایت نابودی» گروه دولت اسلامی (داعش) تاثیر چندانی نداشته است.
راهبرد دولت اوباما درجنگ با داعش با انتقاد شدید جمهوری خواهان و دمکرات ها در آمریکا مواجه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.