رئیس انجمن نفرولوژی ایران گفت: دولت باید برای دیالیز صفاقی اتوماتیک هزینه کند تا تأمین دستگاه مورد نیاز و هم‌چنین داروهای این روش دیالیز برای افراد بیمار آسان شود.

دولت باید برای دیالیز صفاقی اتوماتیک هزینه کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر محمدرضا گنجی در پانزدهمین کنگره‌ بین‌المللی نفرولوژی، دیالیز و پیوند که با حمایت‌های شرکت داروسازی ثامن در مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: علم پزشکی روزبه روز در حال توسعه و گستردگی است و ما نمی‌توانیم تمام مشکلات حوزه‌ خود را پوشش دهیم و در این زمینه لازم می‌دانیم که نهادهای دولتی و خیریه‌ای مانند آستان قدس رضوی با پشتوانه‌ عظیمی که دارند به یاری بیماران بشتابند.

این نفرولوژیست ادامه داد: در حال حاضر 28 هزار بیمار کلیوی در ایران با مشکلات عدیده‌ بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کنند که این آمار، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی از این دست را بیش از پیش می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات پزشکان خارجی با متخصصان ایرانی بیش از هر چیز به نفع بیماران است، افزود: با گستردگی و پیشرفتی که در حوزه‌ علوم پزشکی در حال انجام است، تبادل مداوم اطلاعات امری ضروری است و ما نیز با توجه به حمایت‌های آموزشی و تولیداتی شرکت داروسازی ثامن سالانه چندین نشست و کنگره‌ آموزشی را برگزار می‌کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در این کنگره که در هتل درویشی مشهد در حال برگزاری است، 10 سمپوزیوم به بررسی و کنکاش درباره‌ قسمت‌های مختلف کلیه، پیوند آن، دیالیز و... می‌پردازد. ضمن این سمپوزیوم‌ها، سه نشست تخصصی جامع در این باره داریم و هم‌چنین از 30 سخنرانی بین‌المللی توسط سخنرانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، لبنان، ترکیه و... بهره‌مند می‌شویم.

وی خبر داد: هم‌چنین 25 سخنرانی توسط متخصصان نفرولوژیست ایرانی از مواردی است که این کنگره را عملی‌تر و بومی تر کرده است.

به گفته‌ دکتر گنجی این کنگره در حالی برگزار می‌شود که سه پیش‌همایش در حوزه‌های گوناگون نفرولوژی برای برگزاری بهتر آن تدارک دیده شده بود و برای نخستین بار در منطقه، اساتید دیالیز صفاقی درباره‌ این حوزه‌ تخصصی به بحث و بررسی می‌پردازند.

وی اشاره کرد: برای بیماران کلیوی باید برنامه‌ریزی کرد و بهترین روش را برای بالا بردن کیفیت زندگی آن‌ها در نظر گرفت، چراکه در بسیاری از موارد، پیوند کلیه افراد را با کاهش کیفیت سطح زندگی مواجه می‌کند. در همین راستا باید اذعان کرد که سیستم دیالیز صفاقی و به ویژه دیالیز صفاقی اتوماتیک به خوبی می‌تواند به یاری بیماران بیاید.

این مقام مسئول تأکید کرد: ما برای ورود دانش و تکنولوژی دیالیز صفاقی تلاش‌های فراوان و بی‌شائبه‌ای داشته‌ایم و این درست نیست که به‌خاطر کمبودهای مالی، بیماران از این تکنولوژی بهره‌مند نشوند؛ به همین دلیل ورود بخش‌های دولتی به این امر و تأمین هزینه‌های بیماران بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.