قدس آنلاین: همه ما درباره صراط و سختی عبور از ان که بنابر اعمالمان است آشناییم در حالی که با یک عشق و علاقه می توان به سادگی و با استواری از آن عبور کرد.

این عشق آدمی را در پل صراط استوار می کند

به گزارش قدس آنلاین، ولایت امیرمومنان علی (ع) برترین موهبتی است که خداوند متعال برای بشر در نظر گرفته و دلایل این موهبت در روایات صریح شده است.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «آيا شما را به چيزى ره ننمايم كه هر گاه بر آن توافق كنيد، به هلاكت در نمى افتيد؟! همانا ولىّ شما خداوند و امامتان على بن ابى طالب است. پس، خيرخواه و مخلص او باشيد و تصديقش كنيد. كه اين را جبرئيل به من خبر داد.»

ایشان فرموده اند: «على پيشواى نيكوكاران است و كُشنده بدكاران، هر كه او را يارى كند ، يارى مى شود و هر كه از يارى او دست شويد، بى يار مى ماند.»

و نیز فرموده اند: «هر گاه خداوند عشق و دوستى على را در دل مؤمنى استوار سازد و با اين حال قدمش بلغزد (خطايى از او سر زند) خداوند قدمش را در روز قيامت بر صراط ، استوار نگه مى دارد.»

آن حضرت (ص) همچنین می فرمایند: «اگر على را به ولايت و سرپرستى بگيريد، خواهيد ديد كه رهنمايى رهيافته است و شما را به راه راست مى برد.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «به خدا قسم، هيچ آيه اى نازل نشد مگر آن كه من دانستم درباره چه چيز و در كجا و درباره چه كسى نازل شده است. پروردگارم به من دلى خردمند و زبانى گشاده و پرسشگر بخشيد.»

رسول اکرم (ص) درباره حقانیت امیرمومنان علی بن ابیطالب (ع) می فرمایند: «على با حق است و حق با على و هرگز از هم جدا نمى شوند، تا آن گاه كه در روز قيامت، بر لب حوض (كوثر) نزد من آيند.»

ایشان همچنین، فرموده اند: «على، دروازه دانش من است و پس از من پيام هاى مرا براى امّتم تبيين مى كند.»

پیامبر اکرم (ص) در وصف امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «هر كه مى خواهد دانش آدم را ببيند و بينش نوح و بردبارى ابراهيم و زهد يحيى بن زكريا و قدرت موسى بن عمران را، به على بن ابى طالب بنگرد.»

و نیز می فرمایند: «ياد و ذكر على، عبادت است.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «من و خانواده ام مايه امان مردم زمينيم، همچنان كه ستارگان مايه امان اهل آسمانند.»

و از ایشان است که فرمودند: «من مهتر مؤمنان هستم، من نخستين پيشگامان [در اسلام] هستم و جانشين فرستاده پروردگار جهانيان؛ من تقسيم كننده بهشت و دوزخم و من صاحب اعراف هستم.»

امام علی (ع) همچنین می فرمایند: «من حجّت خدايم، من خليفه خدايم، من راه خدايم، من دروازه خدايم، من خزانه دار علم خدايم، من امين راز خدايم، من بعد از بهترين آفريدگان، محمّد صلى الله عليه و آله ، پيامبر رحمت، پيشواى مردمان هستم.»

منابع:

کنزالعمال

بحارالانوار

تاریخ دمشق

میزان الحکمه

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.