صالح آباد – صاحبی : منطقه ۵۰ هزار نفری صالح آباد، یکی از بخشهای بسیار محروم و مرزی کشور است و با گذشت ۳۷ سال از انقلاب، هنوز برخی محرومیتها آنها را آزار می‌دهد، ...

 برخی ادارات و بانکهای صالح آباد به نمایندگی و باجه، تبدیل شده اند

به همین دلیل جمعی از مردم صالح آباد از مسؤولان استانی بویژه استاندار خواستندکه اجازه ندهند بیشتر از این امید محرومان این منطقه محروم در دولت تدبیر و امید، نا امید شود .

یک شهروند صالح آبادی می‌گوید : با وجودی که کمیته امداد صالح آباد سابقه 30 سال مستقل بودن را داشت، متاسفانه این اداره از وضعیت مستقل خارج و به صورت یک واحدکوچک نمایندگی تبدیل شده و به همین دلیل نگرانی‌های زیادی را در مردم بویژه محرومان ایجاد کرده است.

وی می‌افزاید : بیشتر مردم این منطقه از قشر آسیب پذیر و محروم هستند، به طوری که چندین هزار خانوار و دانش آموز تحت پوشش و حمایت کمیته امداد قرار دارند و از سال 91 مجبورند برای برخی انجام امور اداری خود به کمیته امداد تربت جام مراجعه کنند و یا منتظر اقدام عملی آنها باشند .

وی خاطرنشان کرد : آیا صالح آباد شایستگی ندارد که این نهاد با این همه مددجو و سابقه کاری 30 ساله مستقل بماند ؟ آیا خدمت کردن به این منطقه محروم اختصاص امکانات و رفاه بیشتر به این منطقه است یا اینکه همان حداقل امکانات رفاهی هم از منطقه خارج شود !

شهروند دیگری هم می‌گوید : سال گذشته بانک ملت صالح آباد به بهانه های واهی تبدیل به باجه شد و امسال هم بانک صادرات تبدیل به یک باجه کوچک شده، این در حالی است که چند سال پیش ساختمان عریض و طویل و پر هزینه ای از بیت‌المال ساخته اند که متأسفانه دو سه کارمند بیشتر ندارد و پیامد آن نیروهای بومی این منطقه با تجارب و سابقه کار بالا و شناخت بسیار خوب از این منطقه به مناطق دیگر منتقل می‌شوند.  وی می‌افزاید : متأسفانه باجه شدن بانکها یک نوع تهدید و فرصت سوزی است که به نوعی سبب فرار سرمایه ها و بی اعتمادی مردم بویژه مشتریان بانکها شده و از سویی سبب سرگردانی، اتلاف وقت و صرف هزینه های مالی و جانی در راه تردد به سرپرستی این بانکها در شهرستان تربت جام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : یکی از ادارات که زمانی در آن برو بیایی بود، اکنون بیشتر کارکنانش به شهرهای دیگر منتقل شده و کمبود نیرو دارد و هر فرد شاغل دو سه پست و مسؤولیت را یدک می‌کشد، بنابراین از مسؤولان می‌خواهیم که نگذارند ادارات، نهادها و بانکهای صالح آباد از حالت مستقل خارج و به صورت یک واحد کوچک نمایندگی و باجه اداره شود .

یک جوان هم گفت : این کارها در واقع برای صالح آباد به نوعی پسرفت محسوب می‌شود و به همین دلیل مردم بویژه فرهنگیان، کارمندان، نخبگان و سرمایه داران، این منطقه را برای همیشه ترک کرده و راهی شهرهای بزرگ شده و آنجا نیز اسیر هزار گرفتاری و مشکل می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.