قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در عملیاتی ۳۰ باند بزرگ مجرمان حرفه‌ای در اصفهان دستگیر و پنج میلیارد ریال اموال مسروقه از آنان کشف شد.

متلاشی شدن ۳۰ باند بزرگ مجرمان در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی گفت:  محکومین غایب، تحت تعقیب و سارقان به عنف و مجرمین جرایم خشن مرتکب تکرار جرم از چالش‌های اساسی پیش‌روی امنیت جامعه هستند.

وی افزود: این قبیل مجرمین و متهمین 80 درصد از جرایم را مرتکب می‌گردند و با گستاخی تمام حریم امن جامعه را مورد تعرض قرار داده و احساس امنیت  را در بین مردم مخدوش می‌کنند.

فرمانده نیروی‌انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی استان اصفهان در همین راستا طی یک برنامه منسجم و هماهنگ پس از دو ماه کار علمی و  تخصصی موفق شد ده‌ها نفر از این مجرمان را شناسایی و سحرگاه امروز با هماهنگی مقام قضایی طرح بزرگ دستگیری این افراد در یک عملیات ضربتی را کلید زند.

آقاخانی اظهارداشت: این اقدام با استفاده از گروه‌های عملیاتی و با همکاری فرماندهی انتظامی اصفهان به مرحله اجرا در آمد و 30 باند بزرگ و حرفه‌ای از مجرمان خشن، سارقان به عنف و ده‌ها نفر از محکومان غایب و فراری در مناطق مختلف حاشیه‌ای شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شدند

وی از کشف پنج میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفی‌گاه سارقان خبر داد و تصریح کرد: از مخفی‌گاه آنان اموال مسروقه بسیاری شامل لوازم و قطعات خودرو، لوازم CNG خودرو، گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت، خودروی مسروقه، 400 رأس احشام مسروقه، مواد مخدر و وسایل استعمال مواد مخدر کشف شد.

رئیس پلیس نیروی‌انتظامی استان اصفهان با اشاره به سن پایین این مجرمان اذعان داشت: متأسفانه این افراد علی‌رغم سن پایین دارای سوابق متعدد کیفری هستند و در انجام اعمال مجرمانه خود دست به کارهای خشن می‌زدند.

وی به  اعتیاد شدید برخی از مجرمان دستگیر شده به مواد مخدر از نوع شیشه اشاره کرد و یادآور شد: دستگیری این تعداد باند مسلماً در کاهش جرایم استان نقش به‌سزایی خواهد داشت و انجام این عملیات بی‌نظیر هشداری برای تمام کسانی است که اصرار در کج‌روی و انحراف در رفتار بر ارتکاب جرایم دارند و آن‌ها را تکرار می‌کنند.

 آقاخانی اضافه کرد: پلیس اصفهان مصمم است با هر‌گونه اقدامی که منجر به اختلالی اندک در امنیت اجتماعی صورت گیرد مقابله کند که در این زمینه تعدادی از مال‌باختگان شناسایی و تمامی دستگیر شدگان نیز با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات در آستانه عید سعید غدیر خم و هفته ناجا عیدی بزرگی برای مردم استان اصفهان بود تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که با دستگیری این افراد، امنیت در استان ما به میزان بسیار بالایی افزایش پیدا خواهد کرد و مردم از کارهای مجرمانه آنها در امان خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان افزود: تمام شهروندانی که اموالشان طی دوماه گذشته در مناطق مختلف شرق، غرب و جنوب اصفهان به سرقت رفته می‌توانند جهت شناسایی اموال خود و پیگیری پرونده، به پلیس آگاهی اصفهان مراجعه کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.