وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیکر تعدادی دیگر از جانباختگان فاجعه منا امشب(شنبه) با پرواز اختصاصی با کشور باز می گردد.

پیکر تعدادی دیگر از جانباختگان فاجعه منا امشب به کشور باز می گردد

به گزارش قدس آنلاین سیدحسن هاشمی صبح شنبه حین بازگشت از عربستان به کشور و از داخل هواپیما در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: پیکر تعدادی از زائران قربانی فاجعه منا که 104 نفر هستند، بامداد امروز(شنبه) وارد کشور شد و تعداد دیگری از قربانیان این حادثه دلخراش نیز امشب با پرواز اختصاصی به ایران باز می گردد.

وی ادامه داد: در فاجعه منا بر اساس آمار اعلام شده، 465 ایرانی جان خود را از دست دادند، اما هنوز این تعداد پیکر ایرانی پیدا نشده و امیدواریم با همکاری مقامات سعودی هر چه زودتر پیکر این قربانیان که ممکن است در بین اجساد مجهول الهویه کشورهای دیگر باشد، پیدا شود.
وزیر بهداشت دوشنبه هفته گذشته در صدر هیاتی به همراه امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه و محسن لاری مشاور بین المللی وزیر بهداشت راهی عربستان شد.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
آیین تشییع پیکر 104 زائر ایرانی قربانی فاجعه صبح شنبه با حضور روسای سه قوه در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.