پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین : مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن درحاشیه مراسم برگزاری مانور ایمنی و اتش نشانی  ویژه بانوان آتش نشان داوطلب گفت:مانور ایمنی و آتش نشانی بانوان آتش نشان داوطلب با مشارکت حدود ۵۰ نفراز بانوان برگزار می شود.

برگزاری مانور ایمنی و آتش نشانی بانوان داوطلب با مشارکت ۵۰ نفرازبانوان برگزارمی شود

 

به گزارش قدس آنلاین محمد باغبان، مدیر فرهنگسرای شهرزیبا و ایمن  در حاشیه برگزاری این مانور گفت: 50 آتش نشان داوطلب  از بین 700 داوطلب  آتش نشانی ، پس از تست بدنی و روانشناسی برای اجرای این مانور انتخاب شدند.

باغبان گفت:  این مانور به منظور افزایش مشارکت و ساماندهی نیروهای آتش نشانی داوطلب خانم  و افزایش توان عملیاتی  این نیروها در مواقع بروز حادثه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  در 13 منطقه شهرداری  19 نفر آتش نشان داوطلب خانم در حالت آماده باش  برای پوشش حوادث نظیر گاز گرفتی و خفه شدگی دراستخر و حوادث دیگر می باشندگفت: این فرهنگسرا با مشارکت سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد آموزش و تربیت 3 هزارنفررا انجام داده است.

مدیر فرهنگسرای شهر ایمن و زیبا افزود: این اموزشها به منظور فرهنگسازی و آموزش شهروندان در جهت کاهش رفتارهای پرخطر و اقدام به عمل مناسب  در هنگام بروز حادثه  ویژه دانشجویان، داوطلبان سلامت، فعالان فرهنگی مساجد و زنان خانه دار انجام شده است.

باغبان گفت: بیش از 95 گروه از شهروندان از تور ایمنی و بازدید از ایستگاههای آتش نشانی برخوردار و  مسابقه بزرگ کتابخوانی  همیار ایمنی نیز با حضور 2 هزارو 500 نفرازشهروندان برگزارشده است.

وی افزود: برگزاری 250 کارگاه آموزشی فرشتگان نجات با عنوان آموزش کمک های اولیه با هدف افزایش اقدام مناسب  در هنگام بروز حوادث نیز در برنامه ها بوده است.

باغبان  با بیان اینکه  آموزش رفتارهای ایمنی درمهدکودک ها نیز انجام شده ، افزود: 580 مهدکودک و بیش از 25 هزار کودک در این زمینه آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

مدیرفرهنگسرای شهر زیبا و ایمن گفت: 240 مربی برای آموزش  های کاربردی  به جهت اموزش شهروندان  به مساجد و مدارس رفته و آموزش و تربیت شهروندان را انجام داده اند.

باغبان در پایان گفت: 160 مجتمع مسکونی بالای 100 خانوار نیز آموزشهای لازم شهروندی ایمن را فرا گرفتند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.