قدس آنلاین- تبریز: معاون حمل و نقل شهردار تبریز از کاهش ۵/۶ درصدی زمان سفر و ۳درصدی تولید آلاینده ها در نتیجه احداث کریدور شمالی ، جنوبی تبریز خبر داد.

کاهش ۵/۶درصدی زمان سفر و ۳ درصدی تولید آلاینده ها با احداث کریدور شمالی، جنوبی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، یعقوب وحیدکیا، با اعلام این مطلب گفت: احداث تقاطع های غیر همسطح به کاهش نقاط برخورد در تقاطع ها به میزان 40 تا 50 درصد کمک می نماید و این در صورتی است که وضعیت تقاطع های قبل و بعد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی افزود: با توجه به نتایج مطالعات و بررسی ها در ارتباط با ارزیابی اثر سنجی طرح های ترافیک، در صورت ایجاد خطوط ویژه و با محقق شدن سرعت مناسب برای حرکت اتوبوس ها موجب کاهش زمان سفرهای درون شهری تا میزان 7 درصد می گردد.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نتایج کاربردی به کارگیری سیستم BRT در بیش از 100 شهر بزرگ دنیا نشان داده است که به کارگیری این سیستم موجب کاهش 75 درصدی مجروحین تصادفات رانندگی، 47 درصدی تصادفات، 43 درصدی آلودگی هوا ، 32 درصدی زمان سفر و 40 درصدی تردد اتومبیل های شخصی می شود.

معاون حمل ونقل شهردار به نقش و تاثیر قطار شهری در وضعیت ترافیک شهر تبریز اشاره و تصریح کرد: با بهره برداری از خطوط چهار گانه قطار شهری، صرفا در بحث ایمنی شاهد کاهش تعداد تصادفات در نتیجه جایگزینی حمل ونقل ریلی به جای وسیله نقلیه شخصی به دلیل کاهش تعداد وسایل نقلیه در سطح معابر اصلی شهر خواهیم بود؛ همچنین کاهش تصادفات خودرو با عابرین پیاده علی الخصوص در هسته مرکزی شهر، امکان ایجاد مراکز و محدوده های تردد ویژه عابرین پیاده در جهت افزایش ایمنی آنان و تامین بخش عمده سفرهای شهری با یک روش حمل ونقل ایمن، از دیگر موارد قابل ذکراست.

وحید کیا در پایان به پارامترهای مقایسه شده قبل و بعد از اجرای مدیریت هوشمند ترافیک اشاره کرد و افزود: پارامترهای مقایسه شده نشان می دهد اجرای طرح SCATS ، موجب کاهش 40 درصدی توقف وسایل نقلیه در تقاطع ها، کاهش 20 درصد تاخیر، کاهش 12 درصدی میزان مصرف سوخت و 7 درصدی آلودگی هوا بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.