۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۵
کد خبر: 313491

قدس آنلاین: بر شما باد دعا كردن؛ زيرا با هيچ چيز به مانند دعا، به خدا نزديك نمى شويد. دعا كردن براى هيچ امر كوچكى را به خاطر ناچيز بودنش، رها نكنيد...

بهترین زمان برای دعا

به گزارش قدس آنلاین، به تعبیر روایات دعا سلاح مومن و کلید او برای گشایش درهای بسته مقابل روی او است، از این رو، تاکید می شود که حتی برای جزئی ترین امور زندگی به دعا متمسک شویم.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «هر يك از شما بايد [همه] حاجت خويش را از پروردگارش بخواهد ، حتّى نمك را از او بخواهد و حتّى بندِ كفش خود را از او بخواهد.»

ایشان همچنین فرموده اند: «هر كس از شما كه درِ دعا به رويش گشوده شد، درهاى اجابت نيز به رويش گشوده شده است.»

امام صادق (ع) می فرمایند: «بر شما باد دعا كردن؛ زيرا با هيچ چيز به مانند دعا، به خدا نزديك نمى شويد. دعا كردن براى هيچ امر كوچكى را به خاطر ناچيز بودنش، رها نكنيد؛ زيرا حاجت هاى كوچك نيز به دست همان كسى است كه حاجت هاى بزرگ به دست اوست.»

و نیز از آن حضرت (ع) است که: «بسيار دعا كن؛ زيرا دعا كليد هر رحمتى است و مايه روا شدن هر حاجتى و آنچه نزد خداست جز با دعا به دست نمى آيد. هيچ درى نيست كه بسيار كوبيده شود، مگر آن كه به زودى به روى كوبنده در باز گردد.»

در حديث قدسى آمده است: «از تو دعا كردن است و از من اجابت نمودن؛ هيچ دعايى از من پوشيده و در حجاب نماند، مگر دعاى حرام خوار.»

جالب آنکه روایات به بهترین لحظات برای دعا کردن نیز اشاره و تصریح دارند.

پیامبر خدا (ص) در این باره می فرمایند: «دعا كردن را هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد كه رقّت قلب، رحمت است.»

امام صادق (ع) نیز در این باره فرموده اند: «هر زمان كه بدنت به لرزه درآمد و چشمانت گريان شد و دلت تپيدن گرفت، آن لحظه را [براى دعا كردن ]غنيمت شمار كه به خواسته ات عنايت شده است.»

و نیز می فرمایند: «هر زمان كه به يكى از شما رقّت قلب دست داد، دعا كند، زيرا قلب تا خالص و پاك نشود رقّت نمى يابد.»

منابع:

بحارالانوار

کنزالعمال

میزان الحکمه

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.