یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به بهانه های تراشی آمریکایی ها برای جنگ با تکفیری ها هدف از آن را ممانعت از پیشروی های نیروهای عراقی دانست.

آمریکایی‌ها به دنبال جنگ فرسایشی و ممانعت از موفقیت عراقی‌ها هستند

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، رزاق الحیدری نماینده وابسته به فراکسیون پارلمانی بدر گفت: اظهارات ژنرال استیو وارن آمریکایی درباره تعویق عملیات نظامی در الانبار به علت افزایش دمای هوا نشانه عدم جدیت آمریکا در مبارزه با داعش است.

وی افزود: نبردهایی که نیروهای مردمی و امنیتی با تروریست ها انجام داده اند در گرمای شدید عراق بوده است و دمای هوا ارتباطی به نحوه جنگ ندارد.

رزاق الحیدی تاکید کرد: هدف از اظهارات ژنرال آمریکایی کاستن از نقش نیروهای مردمی در اداره جنگ و ممانعت از پیشروی های نیروهای امنیتی و مردمی است.

وی افزود: عراق باید به محور روسیه و ایران برای امنیت و تمامیت ارضی اش ملحق شود تا تمامیت ارضی خود را از گزند خارجی در امان نگه دارد.

 ژنرال وارن آمریکایی قبلا از توقف عملیات در الانبار به علت دمای بالای هوا و ناتوانی نیروهای عراقی در اداره جنگ به علت نداشتن آموزش لازم سخن گفته بود.

این درحالی است که ابراهیم السراج تحلیلگر عراقی نیز اعلام کرد: آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ در عراق است و هدف از مواضعی که اتخاذ می شود مبنی بر اینکه جنگ 10 سال به طول می انجامد، تحقق منافع واشنگتن در عراق و منطقه است.

وی افزود: آمریکا به دنبال کاستن از نقش نیروهای مردمی و ممانعت از پیشروی های آنها در الانبار و نیز بر باد دادن دارایی های عراق در سایه جنگ فرسایشی است.

این تحلیلگر عراقی بیان کرد: روسیه در مقابله با داعش و پایان دادن به آن در عراق و سوریه در مدت زمانی کمتر از چهار ماه جدی است و ائتلاف بین المللی حملات نمایشی انجام می دهد و برخی از این حملات ائتلاف بین المللی نابود کردن نیروهای امنیتی عراق به بهانه خطا و اشتباه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.