قدس آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۱۱۲ موقوفه مرتبط با عید غدیر در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که در ایام دهه ولایت اجرای نیت شده اند.

۱۱۲ موقوفه مرتبط با عید غدیر در خراسان رضوی به ثبت رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: جشن‌های دهه ولایت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» از اول تا دهم مهر در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان برگزار شد.

وی گفت: همایش بانوان ولایی در 18 بقعه، برگزاری دعای عرفه در 62 بقعه متبرکه و نماز عید قربان در 35 بقعه متبرکه برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در روز عید قربان بیش از 80 گوسفند ذبح شد که گوشت آن بین نیازمندان توزیع گردید.

ایزدی اظهار داشت: با توجه به همزمانی این اعیاد با هفته دفاع مقدس غبار روبی و عطرافشانی از 61 مزار شهدا واقع در بقاع امامزادگان و مساجد صورت گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: راه اندازی کاروان شادی در 5 بقعه متبرکه، تجلیل از سادات، بستن عقد اخوت در بقاع متبرکه، قرائت میثاق نامه، نصب پوسترهای نمایشگاهی در تمامی بقاع متبرکه مجری طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی از دیگر برنامه ها این دهه بوده است.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی ایوان نجف با موضوع خطبه غدیر و توزیع 31 هزار جلد کتاب بین زائرین و مردم حاشیه شهر مشهد از برنامه هایی بوده که مورد استقبال قرار گرفته است.

ایزدی با بیان این که حاشیه شهر در مشهد مغفول مانده است، تصریح کرد: مراسم های ویژه در حاشیه شهر از جمله برگزاری 6 دعای عرفه، جشن میلاد امام هادی(ع) در 7 مسجد، جشن عید غدیر در 18 مسجد، مسابقه کتاب خوانی و برگزاری 7 محفل قرآنی از جمله این برنامه ها است.

وی دعوت از اساتید ملی و شاخص استانی و دو تن از اساتید و فعالان از خارج کشور را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین میرمرشدی نماینده سابق ولی وفقیه در هوا و فضا سپاه ، نورالحق قادری امام جمعه گلکنده حیدرآباد هند و شیخ فارس صلیبی مستبصر فلسطینی مقیم لبنان و مدیر مجتمع امام کاظم(ع) لبنان در ایام دهه ولایت به سخنرانی می‌پردازند.

ایزدی گفت: 112 موقوفه مرتبط با عید غدیر در 12 شهرستان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که در ایام دهه ولایت اجرای نیت شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.