نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:اجرای به جا و به موقع برجام نشاندهنده پایبندی ایران به معاهدات بین المللی است.

اجرای به جای برجام نشاندهنده پایبندی ایران به معاهدات بین المللی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: تصمیم گیری و اجرای به موقع برجام و اعلام به طرف مقابل نشان دهنده عزم و اراده کشور در پایبندی به تعهدات خود و معاهدات بین المللی در قبال برجام است.
وی با بیان اینکه برجام یک روال و روند قانونی دارد که در طرف مقابل یعنی آمریکا انجام شده و مراحل آن تمام شده است اظهار کرد: هم اکنون طرف ایرانی در حال انجام کار و مراحل بررسی است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی بررسی ها تقریبا تمام شده و طی 10 روز آینده تعیین تکلیف می شود و تاخیر زیاد نخواهد داشت.
وی افزود: دیروز یک فوریت طرح بررسی برجام در مجلس تصویب شد و از عصر امروز کمیسیون امنیت ملی وارد بحث و بررسی پیشنهادات می شود.
وی ادامه داد: تلاش خواهد شد هر چه زودتر بررسی طرح به اتمام برسد و حداکثر هفته آینده گزارش آن به مجلس ارائه و با طرح در صحن علنی تصمیم گیری نهادیی در این زمینه انجام شود.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته این نکته قابل تامل و توجه است که فاصله و تاخیر زیاد می تواند زمینه بهانه گیری و بهانه جویی را برای طرف مقام فراهم کند.
وی افزود: علاوه بر این تاخیر در اجرا راه را برای تفسیر و تحلیل های متفاوت باز می گذارد بنابراین باید هرچه زودتر تکلیف برجام تعیین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    آيا اصلا به معاهده اي كه نهايي نشده و به تصويب نرسيده بايد پايبند بود ؟ اگر چنين است با قانون پس بايد چگونه برخورد كرد ؟ اصلا آيا طرفين ديگر برجام هم اين تعهد غير ضروري شما را دارند ؟ تاريخ مي گويد كه آنها به هيچ عهد و پيماني پايبند نيستند ؟ قرار داد الجزاير را كه خاطرتان هست ؟