قدس آنلاین یزد- استاندار یزد در آیین گشایش کتابخانه خیر ساز دکتر جوادی، ساخت و تجهیز کتابخانه را امری مفید و مطلوب ارزیابی کرد وگفت : کتابخانه مکانی برای رشد عقل و تفکر انسان‌ها است

کتابخانه مکانی برای رشد عقل و تفکر انسان‌ها است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،سیدمحمد میرمحمدی در این مراسم ضمن گرامیداشت ياد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا دفاع مقدس و تسلیت به جهت جان باختن تعداد زیادی از هم‌وطنانمان در فاجعه منا، بابیان اینکه یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به دیگران بی‌توجه باشد، یاد و خاطره مرحوم دکتر مسعود جوادی، فرزند خیر کتابخانه ساز را گرامی داشت.
وی با اشاره به اینکه مرحوم دكتر مسعود جوادي جزو پزشكان بدون مرز بوده است، افزود: تلاش‌های ایشان در کشورهای دیگر حكايت از بينش توحيدي وی داشته است.
میرمحمدی تصریح کرد :همه وجودمان  باید سرشار از عشق به ديگران باشد و در چنین شرایطی غم و رنج دیگران براي ما معنی می‌پذیرد و در جهت كمك و حمايت از آن‌ها اقدام می کنیم.
استاندار گفت : دنیا محل رفت‌وآمد است ما روزي به دنیا می‌آییم و روزي از دنيا می‌رویم، آنچه می‌ماند چیزهایی است که ما به نکویی و به یادگار گذاشته‌ایم.
این مسئول با اشاره به اینکه در قديم خيرين برحسب نيازهاي جامعه اقدام می‌کردند، تأکید کرد: به‌تناسب افزايش نيازهاي جامعه و شرايط زمانه، خيرين د هرعرصه ای كه احساس كمبودي وجود داشت وارد ‌شدند و این روند هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز در محلي قرار داريم كه كانون پرورش فكر و انديشه است، خاطرنشان ساخت: كتابخانه، گنجينه ارزشمندی از اندیشه‌های مختلف است که تا به امروز بشريت روی‌هم انباشته كرده و در اختيار همه قرار داده است.
این مقام مسئول ساخت و تجهیز کتابخانه را امری مفید و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کتابخانه مکانی برای رشد عقل و تفکر انسان‌ها است که باعث تکامل عقلی و شناخت بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: براي اينكه ما بتوانيم از همه دستاوردهاي بشري استفاده كنيم، کتابخانه‌ها می‌توانند عصاره انديشه بشري را در اختيار ما قرار دهند تا علاوه بر بهره‌برداری از آن، در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهیم.
وی فراگیری ارزش‌های فرهنگي، ادبي، علمي و اخلاقي را توسط جوانان ضروری دانست و گفت: كتابخانه كانون رشد انديشه، زايش فكر، تغذيه روح و روان، عقل و دانش است و اميدوارم خداي تبارک‌وتعالی به همه عزيزاني كه در احداث اين كتابخانه تلاش و هزينه كردند، اجر عطا فرماید.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه شاهد حضور خيرين بزرگوار و ارزشمندي در استان یزد هستيم، افزود: امروز شاهد افتتاح کتابخانه‌ای هستيم كه باهمت خير عزيز جناب آقاي دکتر جوادي با هزینه‌ای بالغ‌بر 31 ميليارد ريال احداث‌شده است.
سید محمد میرمحمدی همه بهره‌برداران از کتابخانه دکتر جوادی را فرزندان این بزرگوار دانست و اظهار داشت: تمام كساني كه به اين كتابخانه می‌آیند و از منابع اين كتابخانه تغذيه می‌شوند و علم‌آموزی می‌کنند به‌نوعی فرزندان شما تلقی می‌شوند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد تصریح کرد: شاهد هستيد که در طراحی‌ها تمامی استانداردها رعایت شده و تمام مباحث فنی برای ساخت یک کتابخانه مجهز و شیک موردتوجه قرارگرفته است.
میرمحمدی در ادامه از وجود 29 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه دکتر جوادی خبر داد و گفت: هیچ نیازی بالاتر از غذاي معنوي نيست و این مهم در این کتابخانه فراهم‌شده است.
در ابتدای این مراسم «رقیه دوست فاطمیها» مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد در سخنانی حضور مسئولین و مدعوین را گرامی داشت و در ادامه پیام دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور را قرائت کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.