قدس آنلاین:برای نخستین در کشور یک مدیرکل خانم در کشور به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مرکز استان به تشریح فعایت های سازمانی تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: استاندارد حق الناس است.

استاندارد حق الناس است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، در سال های اخیر تعدادی از بانوان مدیر در جمهوری اسلامی از جمله رییس سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد خواستار حضور به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه برای تشریح فعالیتهای اداری وسازمانی بوده اند که با وجود موافقت های اولیه اما به سراتجامی نرسیده است و بر همین اساس می توان گفت خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ و قومیت ها نخستین استانی از کشور است که توانسته است زمینه و بستر لازم برای حضور یک خانم مدیر به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه فراهم کند.

 

فهیمه مهمان نواز، مدیر کل استاندارد خراسان شمالی به مناسبت هفته استاندارد در 17مهر ماه در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد به اهمیت و ضرورت استاندارد در زندگی پرداخت.
وی با اشاره با آیه97سوره مبارکه نحل مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ گفت: جامعه اسلامی ایران به حق الناس اهمیت زیادی می دهد ؛ مردم حق بهره برداری از ایمنی و سلامت دارند.
به گفته وی حق ایمنی ساختمان ،سلامت تغذیه ،ایمنی وسایل نقلیه ،آسانسورها ، وسایل سرگرمی و باز ی کودکان و مخازن و جایگاه های گاز خودروها از جمله حقوقی است که در جامعه اسلامی می تواند به عنوان حق الناس مورد توجه قرار گیرد.
مهمانواز تصریح کرد: وظیفه شرعی و قانونی سازمان ملی استاندارد ایران صیانت از این حقوق با استفاده از توان تخصصی و فنی است.
وی در ادامه به آیه 87از سوره مبارکه نمل اشاره کرد و گفت: صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْ 'خداست که هرچیزی را در کمال اتقان و استحکام ساخته است.' و انجام کار به بهترین روش و یا بهترین کیفیت همواره مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) و ائمه علیهم اسلام بوده است.
مهمان نواز به مفهوم حیات طیبه اشاره و خاطر نشان کرد: حیات طیبه زندگی پاک و پاکیزه ای است که خداوند بر آن تاکید فراوان دارند و بایستی حیات دنیوی را اصلاح کنیم تا حیات اخروی خوبی داشته باشیم .حیات طیبه چه در جنبه های دینی ،مذهبی و اسلامی و چه از بعدهای مادی و خدمات اجتماعی در سایه اجرای مقررات استاندارد به دست می آیند.
این مقام مسئول تصریح نشان کرد: استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت یک خواسته به حق است و مردم حق دارند که در این زمینه تقاضا داشته باشند که خواسته مقامات ارشد حکومتی کشوری ما هم همین است و اداره کل استاندارد استان هم در راستای اجرای منویات رهبری و دستورات مقامات ارشد کشوری بر حمایت از صنایع داخلی و مساعدت های لازم جهت ارتقاء کیفی فرآورده های تولیدی تاکید و تلاش دارد .
فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندار از همه مسووان خراسان شمالی که زمینه ای جهت حضور یک خانم به عنوان سخنران در جایگاه پاک و پایگاه مهم نماز جمعه برای ترویج فرهنگ استاندارد به عنوان با قدمت ترین موضوع عالم هستی تشکر و تقدیر کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.