۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 315182

قدس آنلاین – رها واعظی: قطعا عصر کامپیوتر هنوز به پایان نرسیده است، اما گزارش ها نشان دهنده ی نزدیک شدن به عصر پایان کامپیوترهای شخصی موسوم به PC است.

پایان عصر کامپیوتر نزدیک است!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، عصر کامپیوترهای موسوم به PC هنوز به پایان نرسیده است، اما گزارش های سه ماه اول سال جاری از آمار جزییات فروش تولیدکنندگان PC به خصوص کمپانی ایسر، نشان می دهد که به زودی شاهد پایان عصر کامپیوترهای شخصی خواهیم بود.

یافته های شرکت تحقیقاتی IDC، آمار بدبینانه یی را از تولید در صنعت کامپیوتر منتشر کرده است. بنا بر آمار ارائه شده، در سه ماهه ی سوم سال جاری، فروش کامپیوترهای شخصی، 10.8 درصد کاهش یافته است. در گزارش دیگری، این کاهش 7.7 درصد عنوان شده است.

شرکتی که در کاهش میزان فروش کامپیوتر، بیش ترین آسیب را دیده، کمپانی ایسر بوده است.

با توجه به گزارش شرکت تحقیقاتی Gartner، این کمپانی در سه ماه اخیر، شاهد کاهش 19.9 درصدی و براساس گزارش شرکت IDC، 25.9 درصدی فروش بوده است.

در گزارش IDC همچنین، کاهش فروش کامپیوترها در کمپانی های HP، لنووا، اپل و دل با درصد تک رقمی گزارش شده است.

Gartner نیز در گزارشی از کاهش فروش 0.5 درصدی کامپیوترهای کمپانی دل و کاهش فروش 1.5 درصدی کامپیوترهای کمپانی اپل خبر داده است.

کارشناسان علت این کاهش فروش را، عرضه ی ویندوز 10 در ماه جولای دانستند. در تفسیرهای کارشناسان تکنولوژی آمده است که کمپانی های فروشنده ی کامپیوتر، پس از عرضه ی ویندوز 10، به جای انتشار و عرضه ی محصولات جدید، تلاش کردند تا امکان به روزرسانی ویندوز 10 را برای سیستم های قدیمی خود فرآهم کنند، بنابراین کاربران کامپیوترها دیگر تمایلی به خرید سیستم های جدید از خود نشان ندادند و ترجیح دادند که سیستم نرم افزاری کامپیوتر خود را به روزرسانی کنند.

کارشناسان به کمپانی های تولید کننده ی PC توصیه کرده اند که برای بهبود بازار خود در ماه های آینده، کامپیوترهایی جدید با ویندوز 10 از پیش نصب شده را وارد بازار کنند.

در روزهای گذشته نیز شاهد رونمایی از کامپیوترهایی از کمپانی های دل و HP بوده ایم که توصیه ی کارشناسان تکنولوژی در آن به کار گرفته شده بود.

البته ممکن است پس از ورود لپ تاپ جدید مایکروسافت به بازار، چشم انداز فروش کامپیوترهای شخصی به کلی تغییر کند و لپ تاپ مایکروسافت به رقیب بزرگ مک بوک پروی اپل تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.