رئیس دفتر رئیس جمهوری مهمترین رویکرد بسته حمایتی احیاء و رونق اقتصادی دولت یازدهم را تقویت بانک ها برای کمک به واحدهای تولیدی دارای معوقه بانکی و اصلاح سیاست مالیاتی گذشته اعلام کرد.

تقویت بانکها و اصلاح سیاستهای مالیاتی دو رویکرد بسته حمایتی است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان عصر روز دوشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری در نشست اعضای اتاق بازرگانی مازندران در ساری گفت : بسته حمایتی احیاء و رونق اقتصادی کشور تدوین و تا هفته آینده از سوی دولت به عنوان راهبرد اصلی خروج از رکود اقتصادی ابلاغ می شود.
وی اظهارداشت: در بسته حمایتی جدید دولت تدبیر و امید امکانات بانک ها برای پرداخت تسهیلات بانکی تقویت می شود و علاوه بر آن تصمیم های قبلی دولت در ارتباط با خروج از رکود نیز به مرحله اجرایی می رسد.
نهاوندیان گفت: انتظار ما از اتاق ایران و حتی اتاق های بازرگانی سراسر کشور این بوده که در اصلاح سیاست مالیاتی و تدوین بسته جدید مالیاتی نظرهای خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهند که ورود این بخش در این سیاست متناسب با انتظار دولت نبود.
وی بر توجه به حرف های بخش خصوصی در سیاست های مالیاتی جدید از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در این نشست با اشاره به برنامه دولت برای کاهش اتکاء به درآمد نفتی افزود: دولت در این حوزه به شدت نیاز به اعتماد و همکاری بخش خصوصی و تشکل های مرتبط با آن دارد و اتاق ایران در ارتباط با اصلاح سیاست مالیاتی و تدوین سیاست جدید باید به دولت کمک کند.
* فصل جدید اقتصادی ایران با تصویب برجام
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: با تصویب برجام فصل جدیدی از اقتصاد ایران شروع شد و انتظار از اتاق ایران و سایر تشکل های خصوصی این است که بیشتر از گذشته در حوزه اقتصادی فعال شوند.
نهاوندیان اظهارداشت: هرکس باید وظیفه خود را در این فصل جدید به درستی انجام دهد تا بتوانیم سهم ایران را از بازار جهانی که در سال های اخیر به شدت نیز کاهش یافت به دست آوریم و استان های بزرگ دارای پتانسیل و برخوردار از مرزهای مشترک بین المللی همچون مازندران نیز باید در این بخش فعالتر شوند.
وی اضافه کرد: این دستاوردها نتیجه اتکاء و همت مردم ایران و تدبیر و پیگیری دیپلمات های ما ایجاد شد و امیدواریم تا سایه تحریم از سر فعالان اقتصادی ما به طور کامل برداشته شود.
نهاوندیان افزود: صرف برداشتن تحریم بدون ایجاد تحرک اقتصادی در داخل و تحرک مبتکرانه از سوی بخش خصوصی ما نمی تواند حرکت ایجاد کند و ما در میدان مسابقه دو و میدانی اقتصادی نیاز به دوندگانی با تفکر ابتکاری و توانمند داریم و این قابلیت در بخش خصوصی ما وجود دارد.
رئیس سابق اتاق ایران گفت: امروز در بازار بین المللی کسی منتظر ما نمی نشیند و ما باید تلاش مضاعفی را برای بازپس گیری سهم از دست رفته خودمان در بازار بین المللی انجام دهیم از جمله تحقق این برنامه نیز جذب سرمایه گذاری خارجی است.
نهاوندیان افزود: اگر ما بتوانیم سرمایه های خارجی را به داخل کشور بکشانیم و منافع برد- برد برای دو طرف ایجاد کنیم در این صورت به دلیل منافع مشترک درب بازارهای بین المللی نیز به روی ما باز خواهد شد و به راحتی کالاهای ما به بازار مصرف خارجی خواهد رسید.
وی تنها راه رونق صادرات کالاهای ایرانی را جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و تصویب برجام را موقعیت مناسب برای تحقق این اهداف اعلام کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به قابلیت های مازندران به خصوص داشتن بنادری چون امیرآباد و همسایگی با کشورهای سی ای اس (cis)گفت: بخش خصوصی در مازندران باید در این حوزه ابتکار بیشتری از خود به خرج دهد و دوران ورود دولت و حاکمیت در این عرصه گذشته و ما باید میدان را برای بخش خصوصی باز کنیم.
نهاوندیان تاثیرگذاری اتاق ایران را در تصمیم گیریهای اقتصادی در دولت در گرو وجود انسجام در بین اعضای اتاق دانست و گفت: وجود اختلاف سلیقه در اتاق ها و یا هر جای دیگری پذیرفتنی است، ولی درز صداهای مختلف به بیرون و نبود انسجام داخلی کارکرد اتاق را در تصمیم گیریها کاهش خواهد داد.
وی همچنین بر جوانگرایی در اتاق ایران با احترام به پیشکسوتان و انتقال تجربه نیز تاکید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران نیز با اشاره به قابلیت های اقتصادی این خطه شمالی به خصوص تامین 10.5 درصد ارزش افزوده کشور در مازندران بر توجه بیشتر به این استان تاکید کرد.
عبدالله مهاجر اظهارداشت: مازندران در تولید 12 محصول کشاورزی در سطح کشور دارای رتبه برتر است ولی همچنان از برخی زیرساخت ها در صنایع تبدیلی برخوردار نبوده و صنایع مادر در این استان کم تعدادند که باید دولت یازدهم به توسعه صنعتی این منطقه توجه بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره برخورداری مازندران از سه بندر بزرگ از جمله امیرآباد در شرق این استان به عنوان سومین بندر بزرگ داخل کشور بر ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در مازندران تاکید کرد.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در بیست و سومین سفر استانی امروز دوشنبه مهمان مردم مازندران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.