قدس آنلاین : ریيس مجلس سناي لهستان در دیدار با استاندار اصفهان گفت: با توجه به ويژگي‌هاي اصفهان ، در آینده نزدیک شهري در لهستان که متناسب با اصفهان باشد براي افزايش همكاري‌ها معرفي خواهد شد.

معرفی یکی از شهرهای لهستان برای همکاری با اصفهان در آینده نزدیک

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار با ریيس مجلس سناي لهستان گفت‌: طي دو سال گذشته بسياري از مقامات كشور لهستان از معاون نخست وزير اين كشور تا برخي از روسا و وزیران لهستان در سفر به ايران به اصفهان آمدند و از اين شهر زيبا بازديد كردند.
استاندار اصفهان با اشاره به سابقه  ۵۰۰ ساله مراودات سياسي و اقتصادي دو كشور، اظهار داشت: اين مراودات در شرايط فعلي مي‌تواند گسترش پيدا كند.
وي با بيان اينكه در جنگ جهاني دوم ايران ميزبان بيش از ۱۲۰ هزار مهاجر لهستاني بود، افزود: در حال حاضر مدفن تعدادي از لهستاني‌ها در قبرستان‌هاي اصفهان وجود دارد.
زرگرپور افزود: بعد از روي كار آمدن دولت دكتر روحاني ارتباطات جمهوري اسلامي ايران با دنياي خارج بسيار قوي و مستحكم گرديد چرا كه ايشان معتقدند ايران بايد با همه دنيا جز يك كشور ارتباط تنگاتنگ، خوب و برابري داشته باشد.
رسول زرگرپور با بيان اينكه طي دو سال گذشته ايران ارتباطات خوبي را با كشورهاي دنيا داشته است، تصريح كرد: طي اين مدت بيش از ۹۰ هيأت سياسي از ریيس جمهور اتريش تا روساي مجالس و وزیران كشورهاي مختلف فقط به اصفهان سفر كرده‌اند.
استاندار اصفهان اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران از ارتباط و توسعه روابط بين ايران و لهستان به خوبي استقبال مي‌كند و اميدواريم كه سفر شما به ايران و اصفهان زمينه توسعه بيشتر اين ارتباطات و مراودات را فراهم سازد.
مدير ارشد استان در ادامه به بيان ويژگي‌ها، پتانسيل‌ها و مزيت‌هاي اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي و شهر جهاني صنايع دستي است  و در سال آينده نيز پايتخت گردشگري جهان اسلام خواهد شد.
وي با بيان اينكه طي يكسال گذشته بيش از يكصد هيأت اقتصادي از كشورهاي مختلف براي برقراري ارتباطات اقتصادي به اصفهان سفر كرده‌اند، عنوان کرد: در قالب سياست‌هاي دولت، مديريت استان اصفهان براي برقراري ارتباطات تنگاتنگ با يكي از استان‌هاي لهستان اعلام آمادگي مي‌كند.
زرگرپور با اشاره به اينكه اصفهان آماده سرمايه گذاري مشترك در صنايعي با فن‌آوري پيشرفته و زیست محيطي است، افزود: اصفهان آمادگي دارد كه در ارتباط با مسایل گردشگري ارتباطات نزديكتري با كشور لهستان داشته باشد تا سرمايه‌گذاران لهستاني در صنعت گردشگري اين استان كه صنعتي پرسود است حضور داشته باشند.
استاندار اصفهان همچنین برگزاري هفته‌هاي فرهنگي اصفهان در ورشو را در آشنايي مردم لهستان با فرهنگ ايران و اصفهان موثر عنوان كرد.
ریيس مجلس سناي لهستان نيز در اين ديدر ضمن تشكر از استاندار به دلیل مهمان نوازي و استقبال گرم وی، گفت: لهستان و ايران دوران مديدي از دوستي و محبت را پشت سر گذاشته‌اند و در جنگ جهاني دوم ۱۲۰ هزار لهستاني به ايران آمدند و مردم لهستان هنوز هم خاطرات آن دوران را زنده نگه مي‌دارند و از مردم ايران تشكر مي‌كنند.
«
بوگدان بورسويچ» با بيان اينكه كشور لهستان توسعه زيادي را در سال‌هاي اخير داشته است، گفت: درآمد سرانه اين كشور در ۲۰ سال قبل؛ ۴۰ درصد ميانگين درآمد سرانه اتحاديه اروپا بود و در حال حاضر اين مقدار به ۷۰ ميانگين درصد رسيده است.
وي خطاب به استاندار اصفهان اظهار داشت: شما استاندار استان ویژه‌ای هستيد زيرا اصفهان از يك طرف استاني صنعتي است و از طرف ديگر آثار تاريخي بسيار با ارزشي دارد و بسيار مسرت بخش است كه مديريت اين استان به اين آثار رسيدگي مي‌كند.
بورسويچ ضمن خرسندي از نبود صنايع چيني در بازديد از بازار ميدان نقش جهان، گفت: اين امر نشان دهنده  زحمات مديريت استان اصفهان در پاسداشت از ميراث فرهنگي و صنايع دستي است.
ریيس مجلس سناي لهستان به سفر گردشگرانی از كشور لهستان به ايران و اصفهان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر تعداد اين گردشگران كم است ولي مسلما در آينده تعداد آن‌ها افزايش مي‌يابد.
وي به طرح خط هوايي مستقيم بين لهستان و ايران اشاره كرد و افزود: چنانچه اين طرح اجرايي شود حتما این تعداد چند برابر خواهد شد.
ریيس مجلس سناي لهستان با استقبال از پيشنهاد استاندار مبني بر همكاري اصفهان با يكي از استان‌هاي لهستان گفت: اين مسئله بررسي خواهد شد و با توجه به ويژگي‌هاي اصفهان شهري متناسب با اصفهان براي افزايش همكاري‌ها معرفي خواهد شد.
بورسويچ به مذاكرات خود با مقامات ايران در تهران اشاره كرد و گفت: در خصوص همكاري در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و رايزني‌هاي سياسي با ايران طرح‌هايي ارائه شد كه تمام مقامات ايران از طرح‌هاي پيشنهادي استقبال كردند كه نشان مي‌دهد ايران و لهستان در يك سو حركت مي‌كنند.
ریيس شوراي شهر «سيليزي» لهستان نيز در اين ديدار به بيان ويژگي‌هاي این شهر پرداخت و گفت: سيليزي از لحاظ مواد معدني و منابع طبيعي بسيار غني است و مناطق صنعتي مهمي در آن وجود دارد و اين شهر گزينه مناسبي براي افزايش همكارهاي اصفهان  و لهستان خواهد بود و از اين طرح استقبال خواهيم كرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.