قدس ‌انلاین- تبریز:مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۵۹ شهر و یک هزار و ۳۶۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این رقم شامل ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۸۴ درصد خانوار روستایی استان می‌شود.

بهره‌مندی ۸۴ درصد روستاهای آذربایجان‌شرقی از گاز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، نشست بررسی روند گازرسانی به شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و صنعتی فاقد گاز آذربایجان‌شرقی با حضور مشاور و نماینده وزیر نفت در شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی در این مراسم با بیان اینکه گازرسانی به یک هزار و 51 روستای استان از محل بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 جزو برنامه‌های شرکت گاز استان است که تا پایان سال 96 اجرایی می‌شود اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری 240 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

ولی‌الله دینی با اشاره به رویکرد شرکت گاز استان در خصوص گازرسانی به صنایع فاقد گاز گفت: در حال حاضر از 7 هزار و 511 واحد صنعتی کوچک و بزرگ شناسایی شده تعداد 6 هزار و 866 واحد صنعتی گازدار و 225 واحد نیاز به نزدیک رسانی و 420 واحد در صورت مراجعه و عقد قرارداد قابل اقدام است.

وی در خصوص مزایای استفاده واحدهای صنعتی از گاز طبیعی بیان داشت: گاز طبیعی ضمن اینکه ارزش حرارتی برابری با سایر سوخت‌های مایع دارد مقرون به صرفه بوده و برای کاهش آلودگی محیط زیست نقش بسزایی دارد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص نحوه گازرسانی به صنایع و تسهیلات برای صنایعی که دارای مشکلات مالی هستند و به خط اختصاصی نیاز دارند و تاکنون نتوانستند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند، اظهار داشت: این شرکت آمادگی دارد با همکاری سازمان‌های ذیربط و مساعدت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران نسبت به تقسیط هزینه احداث خطوط اقدام کند. 

در این جلسه مدیران و مسئولان ذیربط شرکت پخش فرآوردهای نفتی، شهرک‌های صنعتی استان، استانداری و جهادکشاورزی استان به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص حل مشکلات و تنگناهای موجود برای گازرسانی به صنایع پرداختند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.