قدس آنلاین- تبریز:معاون حمل و نقل شهردار تبریز از برنامه ریزی برای استاندارد سازی نتاوگان حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی تبریز خبر داد.

اجرای برنامه های استاندارد سازی برای ناوگان حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

به گزاش قدس آنلاین از تبریز، یعقوب وحید کیا، در این زمینه گفت:  گفت: حفظ شان و کرامت وتامین رفاه و ایمنی شهروندانی که از وسایل حمل ونقل عمومی و نیمه عمومی استفاده می کنند، برای ما اهمیت ویژه ای دارد و ارتقاء و بهبود کیفی ناوگان تاکسیرانی و تبدیل تاکسی به یک وسیله نقلیه استاندارد نیمه عمومی از اولویت برنامه های ما محسوب می شود.

 

وی افزود : گازهای گلخانه ای و بحث آلودگی هوا و خطری که زمین را تهدید می کند و آسیب های بسیاری که در این راستا بر شهر و شهروندان وارد می شود، موضوعی نیست که بتوان از آن غافل بود، بنابراین تجهیز اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی به سیستم فیلتر جذب دوده، از رده خارج کردن اتوبوس های فرسوده و جایگزین نمودن اتوبوسهای نو از دیگر برنامه های اصلی معاونت می باشد.

 معاون حمل و نقل شهردار تصریح کرد: همچنین همزمان با بازگشایی مدارس، سی دستگاه اتوبوس بازسازی شده بخش خصوصی وارد چرخه ناوگان شد و با افزایش تعداد اتوبوس و کاهش زمان انتظار در روزهای آغازمهرماه، شاهد ارتقاء خدمات این ناوگان بودیم.

وحیدکیا در خصوص کارکرد و مشخصات فنی فیلترهای جذب دوده در اتوبوس‌ها گفت: فیلترهای  Dpf   یا همان فیلترهای جذب دوده خودروهای دیزلی را می توان از تکنولوژی نوین در سطح دنیا به منظور حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده های هوا محسوب نمود. این فیلتر ها قادرند حداقل تا 4 مرحله بعد از عملیات بازیابی و پاکسازی به کار خود ادامه دهند که یکی دیگر از اولیت های کاری این معاونت، نصب و بهره گیری از این تکنولوژی در اتوبوس های شهری است.

وی در خاتمه افزود: زمان آن رسیده در کنار فرهنگسازی جهت استفاده از حمل ونقل عمومی به نوعی عمل کنیم که تمام اقشار شهروندان از جمله افراد نا توان و کم توان به ناوگان حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند و استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای آنها نیز مانند شهروندان عادی امکان پذیر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.