قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که دشمنان با استفاده از روش‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، گفت: در راستای آموزش و آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات و تهدیدهای نوین، باید بحث پدافند غیرعامل در جامعه تبیین و مفهوم‌سازی شود.

باید مردم را نسبت به تهدیدهای نوین آگاه کنیم

 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد جهانسری در نشست رابطین پدافند غیرعامل فرمانداری‌های استان، با اشاره به اقتدار ایران پس از انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با قیام خود معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد و در حالی که قدرت‌های دنیا انتظار شکست انقلاب اسلامی را داشتند، اما توطئه‌های آنها تاکنون نقش بر آب شده است.


وی با بیان این که دشمن با روش‌های مختلف به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در حال حاضر دشمن به شیوه‌های نرم روی آورده است که لازم است برای مقابله با آن، آگاهی لازم در جامعه افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی فضای مجازی را یکی از راه‌های نفوذ دشمن دانست و با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، اضافه کرد: همه باید با خطرات و تهدیدهای فضای سایبری و نحوه مقابله با آن، آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: با توجه به این که آموزش اصول پدافند غیرعامل باید از مدارس شروع شود، تا به امروز بیش از یک هزار مدیر مدرسه در خصوص آشنایی با پدافند غیرعامل آموزش داده شده اند.

جهانسری همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، تصریح کرد: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل آغاز شده و دستورالعمل ها و ابلاغیه ها برای دستگاه ها و فرمانداری ها ارسال شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه امروزی و خطرات آن، تصریح کرد: در این رابطه باید خانواده ها با بحث پدافند غیرعامل آشنا شده و به فرزان خود نیز آموزش دهند و به عبارتی دیگر خانواده ها باید به عنوان افسران حفظ نظام تربیت شوند.

عزت‌الله جعفری با بیان این که در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان با حضور در صحنه انقلاب و اسلام را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که لشکر واقعی جمهوری اسلامی ایران جوانان هستند و به همین علت جوانان را مورد هدف قرار داده است.

همچنین در ابتدای این نشست رابطین فرمانداری‌های استان و دستگاه های اجرایی به ارایه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال جاری و اقدامات آینده خود در رابطه با هفته پدافند غیرعامل، پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.