قدس آنلاین یزد - دو محصول جدید از آزمایشگاه نانوفیزیک و مغناطیس دانشگاه یزد در هشتمین جشنواره و نمایشگاه نانوفناوری رونمایی شد.

دو محصول جدید آزمایشگاه نانوفیزیک و مغناطیس دانشگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، در این نمایشگاه دو نوع نانورنگدانه سرامیکی سبز و آبی ویژه چاپ جوهرافشان روی سطح سرامیک تولید شده در این آزمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

فناوری چاپ جوهرافشان روی سطح سرامیک از فناوری­هایی است که اخیرا در ایران رواج یافته است. با توجه به نو بودن این فناوری در کشور بیشتر اجزا، قطعات و مواد مورد نیاز آن از خارج از کشور تامین می شود و هم اکنون مشکلات زیادی برای تامین آنها وجود دارد. از جمله نیازمندی‌های کشور در این زمینه، نانورنگدانه­های مورد استفاده در این صنعت است که همگی وارداتی هستند.

آزمایشگاه نانوفیزیک و مغناطیس اخیرا اقدام به ساخت دو نوع نانورنگدانه سرامیکی سبز و آبی برای چاپ جوهرافشان روی سطح سرامیک نموده است که در هشتمین نمایشگاه نانوفناوری در معرض دید بازدیدکنندگان غرفه دانشگاه یزد قرار گرفت. این رنگدانه­ها پایه آلی بوده و هم اکنون راه­های ورود آنها به صنعت در حال بررسی است.

آزمایشگاه نانوفیزیک و مغناطیس از سال 91 با راهبرد ورود فناوری‌های نوین به صنعت بومی استان یزد در دانشگاه یزد تاسیس شده است و هم اکنون در زمینه صنعت لعاب، کاشی و سرامیک دستاوردهای خوبی داشته است.   

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.