رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی گفت: مراسم استقبال از ماه محرم صبح فردا با حضور هیئت‌های مذهبی در میدان شهدا مشهد برگزار می‌شود.

مراسم استقبال از ماه محرم در میدان شهدا مشهدمقدس برگزار می‌شود

به گزارش قدس انلاین ،حجت‌الاسلام حسن صباغیان در گفت‌و‌گو با تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: 24 همایش آموزش تخصصی و آموزشی در 24 شهرستان خراسان رضوی برگزار شده است.

وی افزود: تبیین فلسفه عزاداری، آسیب شناسی عزاداری، تبیین آسیب‌ها و کاهش آسیب‌ها با حضور کارشناسان متخصص در همایش‌های فوق مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های امسال شورای هیئت‌های مذهبی با شعار" امام حسین، الگوی صبر همدلی با مومنان، جهاد با مستکبرین" برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: همه مبلغان و مبلغات اعزامی به مناطق مختلف فعالیت‌ها و تبلیغات خود را با محوریت شعار عنوان شده انجام می‌دهند.

صباغیان تصریح‌کرد: برنامه استقبال از ماه محرم صبح فردا ساعت 8 صبح با حضور هیئت‌های مذهبی مشهد در محل میدان شهدا برگزار و همچنین 800 ایستگاه‌ صلواتی در سطح خراسان رضوی راه اندازی می‌شود.

وی امسال نیز در ایام ماه محرم فعالیت‌های پژوهشی با موضوعات جنایات و جنگ افروزی اسرائیل، مسائل دنیای اسلامی، فاجعه منا و چندین موضوع دیگر مورد پژوهش قرار می‌گیرد، گفت: استفاده از سخنران، قاریان قرآن و مبلغ در هیئات‌ مذهبی از الزامات تعیین شده برای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی است.

صباغیان بیان‌کرد: در راس همه امور و برنامه‌های تدوین شده برای شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی موضوعاتی همچون پیام عاشورا، عبرت‌های عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، سبک زندگی حسینی، همدلی و همزبانی مورد تاکید قرار داده شده است.

وی گفت: همزمان با ظهر تاسوعا و عاشورا حسینی نماز جماعت در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت هماهنگ و بهتر از سنوات گذشته برگزار می‌شود.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی از تعامل و همکاری مناسب با ارگان‌های مختلف همچون نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی و شهرداری در برقراری امنیت و ایمنی خبر داد و گفت: در حال حاضر 8 هزار هیئت مذهبی در سطح خراسان رضوی فعال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.