مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه و ایران می توانند نقش کلیدی و محوری را در حل و فصل بحران موجود در سوریه ایفا کنند.

تاکید موگرینی بر نقش کلیدی ایران و روسیه در حل بحران سوریه

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، فدریکا موگرینی خاطر نشان کرد: نقش روسیه در حل و فصل این بحران می تواند بسیار مهم باشد. همگی ما به همراه روسیه بر این مسئله توافق داریم که لازم است سرمایه گذاری زیادی در روند تحت امر سازمان ملل در مورد موضوع سوریه داشته باشیم به همین دلیل مذاکرات استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روز گذشته در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بسیار مهم است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: زمانیکه مساله متقاعد کردن حکومت دمشق به مشارکت در روند سیاسی و حضور در مذاکرات مطرح باشد، روسیه می تواند نقش کلیدی در آن ایفا کند. در این راستا نقش ایران نیز می تواند مهم و کلیدی باشد.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: اگر می خواهیم که روند سیاسی در داخل سوریه رو به جلو حرکت کند و این روند فورا آغاز شود، لازم است بازیگرانی که بر حکومت روسیه نفوذ دارند، نیز مشارکت کنند. به همین دلیل نقش روسیه و ایران مهم و سرنوشت ساز است.
وی به این موضوع نیز اشاره کرد که باید ترکیه، عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس در این روند مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.