قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه روی سکوی پرتاب رفتن این موشک ایرانی تمام ادعاهای دشمنان را پاسخ داد، گفت: آتش این سلاح پیشرفته آماده است تا طعم شکست و نابودی را به دشمنان ما بچشاند.

معنای تصویب برجام، صلح و سازش با آمریکا نیست/ آتش موشک‌های ایران آماده چشاندن طعم شکست به دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه مثل‌هایی از قبیل عیسی به دین خود موسی به دین خود مثل‌های استکباری بوده و مورد تایید اسلام نیست، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: امت من مادامی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و در کارهای خیر و نیکو به همدیگر کمک می‌کنند، خیر و صلاح می‌بینند و دنیا و آخرتشان آباد است.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر متروک شود، اشرار و سلاطین بر آن جامعه مسلط خواهند شد و در آسمان‌ها و زمین یاری‌گری برای آن جامعه نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: ای عزاداران و عاشقان حسین(ع) بیایید در این هفته امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف اصلی حضرت امام حسین(ع) بود، نسبت به این مهم توجه داشته باشیم، این واجب فراموش شده را احیاء کنیم و عشق خودمان را به حضرت سیدالشهداء(ع) در عمل ثابت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مصادیقی همچون سد معبر، نواختن طبل‌های دستجات که موجب ایذای مردم است، طول دادن عزاداری بعد از ساعت 12 شب از قبیل منکرات است که باید در آن تجدید نظر شود، چرا که این امور با شان عزای امام حسین(ع) همخوانی ندارد.

شبستری در خطبه دوم نیز گفت: امیدواریم ضمن عزاداری‌هایی که در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود، ایثار، فداکاری و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برجسته شده و مقدمه‌ای بر سعادت معنوی جامعه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به آزمایش موشک دوربرد عماد اشاره کرد و گفت: روی سکوی پرتاب رفتن این موشک ایرانی تمام ادعاهای دشمنان را پاسخ داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری یک هفته جلوتر از پرتاب این موشک فرمودند: آمادگی‌های دفاعی باید براساس قرآن به گونه‌ای باشد که در دشمن ایجاد رعب کند و پرتاب این موشک لبیکی به امر امام خامنه‌ای بود.

مجتهد شبستری، افزود: تمام قطعات این موشک ساخت ایران بود که تا لحظه اصابت به هدف قابلیت کنترل دارد و ابتکار بسیار جالبی بود و البته مورد انتقاد برخی از کشورهای غربی قرار گرفت؛ که باید در جواب این سخنان گفت «الزامی در این قطع‌نامه‌ها نبوده و صرفا درخواست شده است، همچنین این موشک آثار تخریبی نداشته و آزمایش بوده است و هر کشوری حق دارد که جهت دفاع از خود توان نظامی‌اش را ارتقاء بدهد.

وی با اشاره به موشک‌های اژدر سپاه پاسداران، گفت: آتش این سلاح پیشرفته آماده است تا طعم شکست و نابودی را به دشمنان ما بچشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصویب برجام، افزود: بالاخره بعد از همه حرف‌ها و حدیث‌ها و صحبت‌های همه موافقان و مخالفان، برجام به تصویب رسید و با تصویب آن، فضا برای دولت باز شده است اما آنچه مهم است این است که اختلاف نظرهایی که در قبول این توافق وجود دارد که نباید موجب اختلاف، دو دستگی و تنازع در مردم شود.

وی تاکید کرد: وضعیت پسابرجام از اهمیت بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است، تصویب برجام به معنای صلح، آشتی و سازش با استکبار و آمریکا نبوده و دشمنی‌ها و جنایات آمریکا هیچ وقت از یاد ملت مسلمان ایران نخواهد رفت.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برجام و نفوذ دشمن در ایران، گفت: هدف دشمن نفوذ در عرصه‌های مختلف و تغییر صیرت انقلاب و افکار مردم و نخبگان است، نخبگان و مردم باید هوشیار و بیدار باشند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: همانطوری که رزمندگان اسلام در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی از اسلام و انقلاب و ارزش‌های دینی حفظ و حراست کردند، در این جنگ نرم و تبلیغات سوء دشمنان هم باید مقاومت کرده و دفاع کنند.

مجتهدشبستری افزود: شعار لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است در عزاداری‌ها فراموش نشود.

وی با اشاره به شهادت سردار همدانی در جبهه مقاومت سوریه، گفت: وی یکی از مستشاران قوی ایران در سوریه بود و در جنگ با گروهک‌های تروریستی نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا می‌کرد و پس از مجاهدت در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس، سرانجام در خط مقدم نبرد با تروریست‌های داعشی به فیض شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: اگر هدایت‌های ایران نبود، هم عراق و هم سوریه سقوط کرده بود اما به لطف خدا و تشکیل بسیج از طرف سرداران ایرانی این کشورها موفق به از بین بردن تروریست‌ها شدند.

وی با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: خدماتی که این فقیه بصیر نسبت به اسلام و انقلاب انجام دادند قابل ستایش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت سردار همدانی، گفت: این شهادت‌ها نشان می‌دهد که باب شهادت بسته نشده است؛ این سردار شهید در خاموش کردن و مقابله با فتنه سال 88 نقش بی‌بدیلی داشت. و هر جا که نیاز بود حاضر می‌‌شد و خدمت می‌کرد.

نماینده امام خامنه‌ای در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه جهاد فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز امروز کشور است، گفت: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و نفوذ است و در مقابل صف دشمن، این روحانیت است که باید به مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان و دفاع از اسلام و انقلاب زیر سایه و هدایت‌های ولایت فقیه بپردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.