قدس آنلاین - ایلام: معاون جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر در استان ایلام تولید می شود که از کیفیت بالایی برخوردار است و کارخانجات فراوانی از استان شیر خرید می کنند.

سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر در ایلام تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مجتبی شیرخانی با بیان اینکه مشکلات گاوداری های استان ایلام حل می شود، اظهارداشت: استان ایلام با دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های تولید گوشت قرمز و فرآورده های شیری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای دو کارخانه فراوری لبنی و ۳۷۰ واحد دامداری صنعتی پرورش گاوهای شیری بوده که در سه ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۲۵۰ تن شیر در استان ایلام تولید شده است، افزود: در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر در استان ایلام تولید می شود که از کیفیت بالایی برخوردار است و کارخانجات فراوانی از استان شیر خرید می کنند.

معاون جهاد کشاورزی استان ایلام به ظرفیت های منحصر به فرد دامداری و دامپروری استان ایلام به دلیل شرایط آب و هوایی و طبیعت بکر منطقه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر استان ایلام یکی از قطبهای اصلی تولید محصولات دامی اعم از گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی و ... در کشور است که بخشی از نیازهای استانهای دیگر نیز در این استان تامین می شود.

مجتبی شیرخانی یکی از مهمترین ظرفیتهای استان ایلام را وجود گاوداری های متعدد عنوان و تصریح کرد: مهمترین مشکل گاوداری های استان بحث های مالی و تسهیلات است و طرح تمدید تسهیلات گاوداری های استان قرار است اجرایی شده تا بخشی از مشکلات گاوداری های سطح استان حل شود.

 وی با اشاره به اینکه قرار است این وام ها تا سه سال تمدید شوند، یادآور شد: این مهم علاوه بر ایجاد زمان کافی برای پرداخت تسهیلات، موجب می شود که تولید شیر در استان ایلام نیز رونق بیشتری بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.