قدس آنلاین یزد - مسوولان دانشگاه EPFL سویس که به دعوت وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بازدید از برخی مراکز علمی کشور به ایران سفر کرده‌اند، از مرکز رشد هنر و معماری پارک علم و فناوری یزد، واقع در دانشکده معماری دانشگاه یزد بازدید کردند.

بازدید مسؤولان دانشگاه EPFL سوییس از دانشکده معماری دانشگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، این هیات سوییسی که متشکل از پاتریک ابیشر، رییس دانشگاه EPFL فرانکو ویگلیوتی، عضو ارشد EPFL در شعبه خاورمیانه، مادلین وان هلتسن، رییس امور رسانه ای EPFL و اشتفان دکوتر، مدیر امور بین الملل EPFL بود دیداری نیز با رییس این دانشکده داشتند.

دکتر سید محمدحسین آیت اللهی، رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در این دیدار به معرفی کامل دانشکده هنر و معماری و اقدامات انجام گرفته در آن پرداخت. هیات سوییسی نیز به معرفی دانشگاه خود پرداختند و درباره زمینه‌های مشترک همکاری میان دو دانشگاه گفتگوهایی انجام گرفت.

رییس دانشگاه EPFL عنوان کرد: ما تاکنون شهر یزد را ندیده بودیم و این شهر از نظر من یک شهر شگفت‌انگیز است.

پاتریک ابیشر ادامه داد: برای ما جالب بود که فضای آموزشی این دانشکده در یک بافت سنتی و تاریخی قرار دارد و این می‌تواند الهام بخشی ذهنی برای دانشجویان داشته باشد.

وی درباره بازدید خود از شهر یزد و پارک علم و فناوری گفت: این بازدیدها من را تحت تاثیر قرار داد و برای من جالب بود که این فضای علمی در اختیار کودکان و نوجوانان مشتاق هم قرار گرفته است و خاطره خوبی برایم رقم خورد و حتما بازهم به یزد خواهم آمد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.