قدس آنلاین- تبریز: مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران، از اتخاذ تدابیر ویژه و تمهیدات لازم جهت مقابله با بحران‌های احتمالی در فصول سرد سال خبر داد.

 تمهیدات ویژه منطقه ۸ عملیات گاز ایران برای مقابله با فصل سرما

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، یدالله بایبوردی، مدیر منطقه با اشاره به اقدامات به عمل آمده جهت ورود به فصل سرما اظهار داشت: هم اکنون با اقدامات انجام شده شرایط برای انتقال پایدار گاز طبیعی در فصول سرد سال در این منطقه فراهم شده تا با ارائه خدمات مطلوب و انتقال بهینه گاز به مصرف کنندگان، زمستان امسال نیز همانند سال‌های پیش با سربلندی سپری شود.

وی افزود: این منطقه قبل از شروع فصل زمستان با اتخاذ تدابیر ویژه و تمهیدات لازم از جمله، ایمن‌سازی خطوط لوله گاز شامل تسطیح و بازسازی مسیرهای خطوط برای تردد ماشین آلات، ساخت ابنیه فنی مناسب در مسیر خطوط لوله، بازدید هوایی از کلیه مسیر خطوط لوله انتقال گاز منطقه، تشکیل تیم‌های عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، رفع کمبودهای ابزاری و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز، آمادگی لازم در مقابله با بحران‌های احتمالی زمستانی را دارد.

بایبوردی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری کارکنان این منطقه توانستند 3 هزار و 158 کیلومتر نشت‌یابی، 3 هزار و 444 کیلومتر ولتاژگیری و 810 کیلومتر تسطیح و مرمت مسیر خطوط لوله و همچنین بازرسی دوره‌ای و تعمیرات تاسیسات تقویت فشار گاز را نیز انجام دهند.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز، هدف از اجرایی کردن این طرح‌ها را افزایش پایداری انتقال گاز و جلوگیری از افت فشار گاز در فصول سرد سال عنوان و خاطرنشان کرد: برای بهبود فرایند انتقال پایدار گاز طبیعی در تأسیسات تقویت فشار در سطح این منطقه عملیاتی بازرسی‌های دوره‌ای و سالانه در بخش‌های مکانیک، برق و ... انجام شده است و در حال حاضر هیچگونه مشکلی از لحاظ انتقال گاز وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد، با جدیت و تلاش مضاعف کارکنان و با رعایت اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی هموطنان به خصوص در بخش خانگی، بتوانیم زمستان امسال را نیز با سربلندی و عدم افت فشار گاز درسراسر کشور به خصوص در مناطق سردسیر و سرشاخه‌های مصرف سپری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.