قدس آنلاین لرستان-استاندار لرستان گفت: برخی موانع تحت زیرساختهای ذهنی در ادارات استان مانع فعالیت جدی و گسترده بخش خصوصی می شود.

زیرساخت ذهنی مهمترین مانع در برابر فعالیت بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، هوشنگ بازوند افزود: جایگزینی دولت با بخش خصوصی در روند توسعه نیازمند آماده سازی فکری افکار عمومی، نخبگان و کارکنان دولت است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای حضور فعال بخش خصوصی در لرستان انجام شده اظهار داشت: افکار عمومی این تغییر را با راحتی پذیرفت، نخبگان و سیاسیون نیز از این تغییر استقبال کردند اما متاسفانه برخی موانع همچنان در فضای اداری و دولتی برای بخش خصوصی ایجاد می شود.

بازوند تصریح کرد: روزی که مدیری نتواند به خوبی با بخش خصوصی مذاکره کند، روز مرگ توسعه فرا می رسد و امروز در لرستان نیز ما در پی آن هستیم که کارمندان دولت در مقابل بخش خصوصی همراهی لازم را داشته باشند.

 استاندار لرستان بابیان اینکه نبود بخش خصوصی قوی عامل بسیاری از مشکلات لرستان در سالهای گذشته و تضعیف سرمایه های اجتماعی است گفت:چنانچه آسیب شناسی جدی در خصوص محرومیت لرستان علیرغم ظرفیتهای فراوان انجام شود ثابت خواهد شدنخستین دلیل محرومیت استان در سالهای پس از انقلاب تا کنون نبود و خلاء بخش خصوصی قوی است.

بازوند عنوان کرد: دولت هرچه سرمایه داشته باشند در نهایت تا 15 درصد شرایط را برای توسعه فراهم می کند و ما بقی این مهم باید توسط خود مردم و بخش خصوصی محقق شود.

وی تضعیف سرمایه های اجتماعی را مهمترین آسیب دانست و اظهار داشت: طی دو سال گذشته تلاش بسیاری برای ایجاد زیرساختهای مورد نیاز بخش خصوصی انجام شده و انتظار می رود حضور بخش خصوصی در استان قویتر و منسجم تر از گذشته باشد.

بازوند افزود: سود بخش خصوصی تنها متعلق به این بخش نیست و مدیران و کارکنان دولت بدانند با افزایش سود بخش خصوصی سرانه درآمد مردم نیز افزایش یافته و توسعه پایدار رقم می خورد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.