قدس آنلاین- تبریز:نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی خلاف نظر مقام معظم رهبری است و باید جلوی آن گرفته شود، مثلا تبریز مهد کفش است، اما شاهد وارد کفش‌های نامرغوب چینی هستیم.

ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی خلاف اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با مسئولان و کارکنان اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، اظهار داشت: پروردگار متعال قوانینی را در طبیعت قرار داده است که حکایت از نظم و انسجام خلقت دارد.

وی افزود: در نظام آفرینش شگفتی‌های فراوانی وجود دارد که حکایت از عظمت و قدرت پروردگار متعال دارد چنانچه در مخلوقات مشاهده می‌کنیم، مثلا نوع تغذیه گیاهان خود نشانگر نظم و مقررات طبیعی است، یا خارج از کره زمین و سایر کرات آسمانی، مشاهده می‌کنیم که تمام این کرات و تمام منظومه‌ها در مدار خود و با نظم و هماهنگی در حال سیر و حرکتند.

امام جمعه تبریز افزود: اگر در فاصله خورشید از کرات تغییری ایجاد شود نظم عالم به هم خواهد خورد و ما می بینیم که تمام عالم با استاندارد خاصی در حرکت اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام بر استاندارد و کیفیت محصولات تاکید دارد چرا که اگر محصولات فاقد کیفیت روانه بازار شود، موجب افزایش خسارات و هزینه‌ها خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر منافع مصرف کننده نباید ضرری متوجه تولید کننده باشد و قطعا باید قوانین استاندارد رعایت شود تا کیفیت تولیدات ارتقاء یابد، چرا که کیفیت کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هم دولت و هم ملت باید نسبت به این مسئله توجه و همکاری کنند.

 آیت‌الله مجتهدشبستری، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکیدات فراوانی دارند و یکی از ارکان اصلی تحقق این مهم، در گرو افزایش تولیدات داخلی و کاهش واردات خارجی است اما به شرطی که تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: ورود کالاهای بی‌کیفیت چینی خلاف نظر مقام معظم رهبری است و باید جلوی آن گرفته شود، مثلا تبریز مهد کفش است، اما شاهد وارد کفش‌های بنجل چینی و نامرغوب هستیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: باید با افزایش کیفیت تولیدات داخلی و فرهنگ‌سازی جلوی واردات بی رویه کالاهای خارجی گرفته شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: بسته‌بندی کالاهای داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در برخی از کشورهای خارجی کالا را به خاطر بسته‌بندی‌های جذاب با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند در حالی که اگر محصولات ایرانی با کیفیت در بسته‌بندی‌های جذاب قرار گرفته و عرضه شود، کشورهای خارجی به آن روی خواهند آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.