قدس آنلاین:دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: مردم این استان در سال جاری سه هزار ست ماهواره داوطلبانه تحویل دادند که این ستاد نیز هزار دستگاه گیرنده دیجیتال به آنان اهدا کرد.

هزار دستگاه گیرنده دیجیتال به مردم خراسان شمالی اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار سیدحسن مرتضوی در نشست با خبرنگاران این استان از اجرای طرح دجال واره در این استان خبر داد و افزود: مردم در این طرح به صورت خوداهدایی ماهواره ها را داوطلبانه به این ستاد تحویل می دهند.

وی اظهار داشت: حتی مواردی گیرنده ماهواره جزء جهیزیه نوعروس بوده است که به این ستاد داوطلبانه تحویل داده اند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: 65 هزار کارت تذکر لسانی در این استان چاپ و توزیع شده است.
وی افزود: تاکنون دو هزار نفر در خصوص تذکر لسانی جذب و آموزش های لازم را فرا گرفته اند و همچنین این تعداد در این زمنیه فعال نیز هستند.
سردار مرتضوی در خصوص طرح عفاف و حجاب در اداره های این استان نیز گفت: از 76 دستگاه این استان بازدید و ارزیابی شده که شرایط خوب بوده است اما امیدوار هستیم که وضعیت بهتر نیز شود.
وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در چهار مراتب قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی در قانون به صورت کامل پرداخته شده که وظیفه همگانی در این خصوص مشخص شده است.
وی گفت: در مرتبه قلبی، زبانی و نوشتاری مردم و دولت با هم یک وظیفه مشترک دارند اما در مرتبه عملی تنها بر عهده حکومت اسلامی است.
وی اظهار داشت: در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر برخی اوقات مشکلات و تعرض برای آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد شده بود اما این امر در قانون آمده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در راستای مراحل پنجگانه انقلاب هم اکنون در مرحله سوم است گفت: هم اکنون در مرحله اسلامی کردن دستگاه های نظام هستیم.
سردار مرتضوی افزود: همچنین امید وار هستیم که در این مرحله با کم ترین خسارت وارد مرحله دیگر شویم.
وی اظهار داشت: کم کاری در دستگاه ها یک بحث است که در سیستم اداری با آن مواجه هستیم.
وی یکی دیگر از مشکلات را کار مفید در اداره ها عنوان کرد و گفت: باید ساعت حضور در اداره ها مفید باشد و به بیت المال ضرر نرسانیم.
وی همچنین موضوعات اجتماعی و فرهنگی در جامعه را نیز برخی از مشکلات عنوان کرد و افزود: باید با کمترین آسیب جامعه و خانواده را واکسینه کنیم.

انتهای خبر/.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.