مراسم تجلیل از خادمان ستاد خدمات سفر و دهه کرامت استان با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

استاندار: امکانات پذیرایی از زائران دهه آخر صفر  را  فراهم کنید

علی رضا رشیدیان در این مراسم با بیان اینکه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان با بهره گیری از ظرفیت‌های خود زمینه ایجاد زیارتی آگاهانه و باآرامش را برای زائران فراهم می‌کنند، گفت: در همین راستا باید پیش بینی‌های لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی در تمام ایام وجود داشته باشد.

وی خدمات رسانی به زائران در تمامی حوزه ها را با در نظر گرفتن فرهنگ رضوی ضروری دانست و اظهار داشت: باید با بررسی اقدام‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، زمینه احصای مشکلات موجود و تنظیم آمارهای رسمی و دقیق فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: بدین ترتیب زمینه لازم برای هم افزایی در خدمات رسانی به زائران فراهم و از انجام فعالیت‌های موازی جلوگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم خدمات رسانی عمومی به زائران حریم رضوی با هدف نهادینه کردن فرهنگ میزبانی تأکید کرد و اظهار داشت: باید با برگزاری جلسات منظم و احصای مشکلات برنامه‌های اجرایی، زمینه برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر فراهم شود.

رشیدیان مسؤولیت فرمانداری و شهرداری مشهد را به دلیل فعالیت در ستاد خدمات سفر شهرستان در ایام خاص زیارتی مضاعف دانست و خاطرنشان کرد: با داشتن برنامه ریزی صحیح و عقلانی، شناسایی امکانات و نقاط ضعف و قوت می‌توان زمینه  خدمات رسانی مطلوب به زائران و مسافران را فراهم کرد.

وی رسیدگی به مشکلات خانه مسافرها و تلاش برای اجرایی شدن برنامه مبدا تا مبدأ بویژه در ایام غیر پیک را مورد تأکید قرار داد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم از خدمات آستان قدس رضوی بویژه شخص آیت ا... واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت قدردانی کرد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: امسال در دهه کرامت 30 هزار عنوان برنامه در خراسان رضوی برگزار شد.

سعید سرابی اظهار کرد: برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت نشست‌های مشترکی با اعضای هیأت علمی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و امام جمعه مشهد داشتیم که نقطه عطف این دیدارها، دیدار با آیت‌ا... واعظ طبسی بود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت 84 جشنواره با محوریت و حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: جشن‌های دهه کرامت در 718 نقطه از سطح جهان برپاشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.