قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: مطابق مصوبه مجلس، دستگاه هاي اجرايي موظفند دو درصد از اعتبارات تملك دارايي خود را در طرح ها و پروژه هايي كه در رابطه با طرح هاي پدافند غيرعامل است، هزينه كنند.

دستگاه‌های اجرایی باید ۲ درصد از اعتبارات خود را برای پدافندغیرعامل هزینه کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان، با اشاره به اینکه در چند سال اخير مقام معظم رهبري تاكيدات زيادي در مقوله ي پدافند غيرعامل داشته اند، افزود: بخش عمده اين تاكيدات هم به شرايط منطقه، دشمنان نظام و طمعي كه آنها براي از بين بردن تاسيسات، اموال و سرمايه هاي اين كشور دارند، بازمي گردد.
وی با بيان اينكه جديدا هم ارتقاي تشكيلاتي براي سازمان پدافند غيرعامل در دستور كار قرار گرفته است، اظهارداشت: حكم رئيس سازمان توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شده كه قبلا در اين سطح نبود و اين نشان دهنده اهميتي است كه اين كار حياتي دارد.
زرگرپور با اشاره به موضوعات مطرح شده در شوراي پدافند غيرعامل اشاره کرد و بیان داشت: شرح خدمات طرح جامع پدافند غيرعامل استان تهيه شده و اکنون در مرحله انتخاب مشاور ذيصلاح هستيم و طي يك ماه آينده مطالعات اين طرح شروع خواهد شد.
وی طرح جامع پدافند غيرعامل استان را نياز حياتي و يك ضرورت اساسي براي آن دانست و گفت: در استان سرمايه هاي وسيع و هنگفتي وجود دارد و صيانت و حفاظت از آنها بسيار مهم است.
استاندار اصفهان با بيان اينكه تاكنون سه قرارگاه براي پدافند غيرعامل در استان ايجاد شده است، اظهارداشت: قرارگاه مربوط به مسائل سايبري، قرارگاه مربوط به مسائل زيستي و قرارگاه مربوط به مسائل پرتوي ايجاد شده و در سال گذشته نيز نخستین مانور پرتوي هسته اي در استان اصفهان برگزار شد كه بسيار تاثيرگذار بود.
وی با اشاره به اينكه امسال هم ايجاد قرارگاه پدافند شيميايي ابلاغ شده است، افزود: با مجموعه كارخانجات شيميايي و نظامي كه در منطقه وجود دارد اين مقوله براي استان اهميت دارد و اميدواريم تا دو ماه آينده برنامه اجرايي پدافند شيميايي استان تدوين شود.
زرگرپور تامین منابع را يكي از مشكلاتي مربوط به پدافند غيرعامل عنوان كرد و افزود:‌ طبق مصوبه امسال مجلس شوراي اسلامي دستگاه هاي اجرايي موظف هستند 2 درصد اعتبارات تملك دارايي خود را در طرح ها و پروژه هايي كه در رابطه با طرح هاي پدافند غيرعامل است، هزينه كنند.
وی با بيان اينكه اين امر حتما گشايش خوبي در اجراي طرح ها خواهد داشت، گفت: از همه مسئولان دستگاه هاي اجرايي دولتي و غير دولتي خواستاریم تا هر چه سريعتر براي هزينه كرد اين دو درصد اعتبارات در رابطه با طرح هاي پدافند غيرعامل آن دستگاه برنامه ريزي كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.