استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: آن چیزی که مشخص و مسلم است ترویج خرافه‌پرستی در قیام عاشورا و نهضت حسینی راه به جایی نمی‌برد در حقیقت واقعه عاشورا با ترویج خرافه‌پرستی قابل تحریف نیست.

واقعه عاشورا با ترویج خرافه‌پرستی قابل تحریف نیست/برخی به دنبال انحراف در قیام امام حسین(ع) هستند
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید علی سجادی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با موضوع ولایتمداری و ولایت‌پذیری در نهضت عاشورا اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، افراد شرکت‌کننده در نهضت حسینی و قیام عاشورا بوده است.

وی افزود: در نهضت حسینی و قیام کربلا آن نکته‌ای که حائز اهمیت بوده 72 یاری است که با تکیه بر اصل ولایتمداری در آن شرایط خفقان به مولای خود لبیک گفته و هیچ عاملی مانع نشد تا آنها قدمی از اهداف خود عقب‌نشینی کنند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت برگرفته از درس‌های عاشورا و قیام حسینی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی هم در ادامه راه قیام امام حسین(ع) بوده و مهم‌ترین نکته آن، توجه به اصل ولایتمداری است آنچنان که 72 یار امام حسین(ع) در سایه ولایت حرکت کرده و به فیض شهادت نائل شدند، در انقلاب سال 57 نیز مردم ایران با همان عشق و ارادت به ولایت و با بهره‌گیری از درس‌های عاشورا پیام مهم انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کردند.

سجادی‌زاده در ارتباط با خرافه‌پرستی در برخی از مجالس محرم بیان کرد: همواره کسانی هستند که با ترویج خرافه‌پرستی و رسوم غلط سعی در به انحراف کشاندن مبانی دینی و ارزشی ما دارند و چنین نگاه‌های خرافه‌پرستی کاملا مغرضانه است.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی توضیح داد: آن چیزی که مشخص و مسلم است ترویج خرافه‌پرستی در قیام عاشورا و نهضت حسینی راه به جایی نمی‌برد در حقیقت واقعه عاشورا با ترویج خرافه‌پرستی قابل تحریف نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.