قدس آنلاین- تبریز: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه اگر فضای نقد و نقادی نباشد پیشرفتی هم به وجود نخواهد آمد، گفت: حتی اگر رسانه‌ای نقد نمی‌کند به معنی ترسیدن نیست و نباید رسانه‌ها و خبرنگاران را متهم کرد.

دیواری کوتاه‌تر از دیوار خبرنگاران تبریزی نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، نظارت و تذکر قانونی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر است اما این‌که اعضای شورا، برای اعلام ساز و کار نظارت خود، از خبرنگاران و رسانه‌ها هزینه کنند، به هیچ عنوان منصفانه و منطقی نیست. امری که متاسفانه به نظر می‌رسد در حال تبدیل‌ شدن به یک بدعت در شورای شهر تبریز است.

محمدحسین جعفری نایب رئیس شورای شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز با انتقاد از صحبت‌های مطرح شده در صحن شورای شهر تبریز در ارتباط با خبرنگاران گفت: تعمیم یک مسئله به همگان غلط است و من با این گفتمان مخالفم که حتی در صورت بروز یک مسئله آن را به همگان تعمیم دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر فضای نقد و نقادی نباشد پیشرفتی هم به وجود نخواهد آمد، گفت: حتی اگر رسانه‌ای نقد نمی‌کند به معنی ترسیدن نیست و نباید رسانه‌ها و خبرنگاران را متهم کرد.

جعفری با اشاره به اینکه پذیرفته نیست که با خبرنگاران برای انعکاس ندادن اخبار و مشکلات تماس گرفته شود، افزود: از طرف دیگر برخورد همکارانی در شورای شهر که چنین مسائلی را در ارتباط با خبرنگاران مطرح کرده‌اند پذیرفته نیست چرا که رسالت خبرنگاری را زیرسئوال می‌برند.

سوزاندن تر و خشک با هم کار درستی نیست

سعید حاجی‌زاده رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه صحبت‌های مطرح شده در صحن شورا در ارتباط با خبرنگاران به هیچ عنوان موضع‌گیری درستی نبوده است، گفت: سوزاندن تر و خشک با هم کار درستی نیست و مطرح کردن این حرف‌ها در ارتباط با خبرنگاران صحیح نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان فعال رسانه‌ای از مطرح شدن چنین صحبت هایی ناراحت شده و به آن معترض بوده است، گفت: تنها دلیل برای عدم اعتراضم در صحن به موارد مطرح شده این بود که ریاست شورا نمی‌خواست با ادامه پیدا کردن چنین گفت‌و گوهایی در صحن، جلسه  شورا به حاشیه کشیده شود.

لازم به ذکر است این برای بار چندم است که خبرنگاران توسط بعضی اعضای شورای شهر تبریز  در صحن علنی مورد انتقاد قرار می‌گیرند و البته هیئت رئیسه و اعضای شورای دیگر نیز در برخورد با این مسئله واکنش شایسته‌ای نشان نداده‌اند.

براساس این گزارش، همین چند ماه پیش بود که یکی از اعضای شورا با بیان این که «چون بنده پول ندارم، خبرنگاران با من مصاحبه نمی‌کنند!» خبرنگاران را به «مزدوری خبری» متهم کرد. حال، با گذشت چند ماه از این موضوع، عضو دیگر شورا خبرنگاران را متهم کرد که در مقابل «تهدید و تطمیع شهرداری» خطاهای این مجموعه را انعکاس نمی‌دهند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.