مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی بر لزوم لزوم ارائه آموزش های عمومی به شهروندان برای آشنایی با مباحث مربوط به پدافند غیرعامل تاکید کرد.

لزوم ارائه آموزش های عمومی به شهروندان برای آشنایی با مباحث مربوط به پدافند غیرعامل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حمیدرضا بابایی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات محتوایی در روزنامه های کثرالانتشار، مسابقه مقاله نویسی در سطح مدارس استان، ارسال پیامک هایی جهت اگاه سازی مفهوم پدافند غیر عامل برای فعالان فرهنگی و سیاسی، اکران تیزرهای تبلیغاتی از جمله فعالیتهایی است که در طول یک سال گذشته برای فرهنگسازی و آشنایی عمومی با مفهوم پدافند غیر عامل توسط این اداره کل انجام شده است.
وی با بیان اینکه مهم ترین تهدید در شرایط فعلی فضای سایبری است، از شکل گیری قرارگاه سایبری استان تا سال آینده خبر داد و گفت: این قرارگاه به موضوعات مختلف در این حوزه می پردازد و در صورت راه اندازی بسیاری از مشکلات موجود رصد خواهد شد.
وی اظهار کرد: به منظور ایمن سازی در برابر حوادث غیر مترقبه فعالیتهایی از جمله رزمایش آمادگی سیستم برق اضطراری مراکز حساس در شرکت توزیع نیروی برق مشهد، برج مراقبت فرودگاه، اداره کل مخابرات خراسان رضوی، هلال احمر و شهرداری مشهد انجام شده است.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی رسانه و پدافند غیر عامل، دوره آموزشی دفاع سایبری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، دوره بازآموزی و به روز رسانی پدافند غیر عامل، دو دوره آموزش تربیت مربی پدافند غیر عامل، آموزش عمومی پدافند غیر عامل همراه با رزمایش در مدارس، اردوی توجیهی پدافند، دوره آموزشی اصول و مبانی پدافند غیر عامل برای 100 نفر از کارشناسان شرکت عمران شهر جدید گلبهار، از جمله اقدامات آموزشی این مجموعه در طول یک سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت استانداردها در حوزه مقابله با نفوذ های سایبری هستند گفت: برگزاری همایش تهدیدات تلفن هوشمند و اینترنت رایگان در محیط های عمومی یکی از برنامه هایی است که در این زمینه برگزار شده است.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل در قرآن کریم و احادیث اشاره کرد و افزود: اهل بیت (ع) نیز به موضوع پدافند غیر عامل توجه بسیار داشته اند و کندن گودال و خندق پیرامون شهر مدینه، استفاده از مزیت ارتفاعات و مراقبت از نقاط نفوذ دشمن در جنگ ها برخی از رویکردهایی است که در صدر اسلام در حیطه پدافند غیر عامل انجام شده است.
بابایی با بیان اینکه تمام پروژ های ملی استان دارای پیوست پدافند غیر عامل می باشند اظهار کرد: اجازه نمی دهیم پروژه ای در استان بدون پیوست پدافند غیر عامل به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: برنامه زنگ پدافند غیر عامل در مدارس استان، دیدار با امام جمعه مشهد و خانواده های مجروحین شیمیایی، رزمایش اتصال برق اضطراری، همایش اقتصاد مقاومتی و پیاده روی خانوادگی از برنامه هایی است که در این هفته در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
چهارم تا دهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
شعار این هفته 'پدافند غیر عامل مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت' می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.