پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان گفت: برای عبور از دوران رکود اقتصادی و فعال نگه داشتن تولید، دولت باید تدابیر وسیاست های حمایتی ویژه ای اتخاذ کند.

تدبیر سیاست های ویژه دولت برای عبور از رکود اقتصادی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، بهرام سبحانی در دومین جلسه کمیسیون صنایع اتاق اصفهان اظهار داشت: پرداخت یارانه تولید متناسب با مصرف انرژی، کاهش تعرفه واردات، تعدیل نرخ ارز متناسب با نرخ تورم از جمله پیشنهادات بخش خصوصی به دولت برای مقابله با رکود اقتصادی  است.
وی افزایش جوایز صادراتی را یکی از مشوق های ارزنده دولت برای توسعه صادرات بنگاه های تولیدی دانست و تاکید کرد: صادرات غیر نفتی می تواند یکی از راهکارهای خروج از بحران رکود فعلی باشد.
رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان خواستار ارایه تسهیلات ویژه بانک ها به واحدهای تولیدی در حال فعالیت شد و گفت: ارایه خدمات بانکی مانند خرید دین و اعتبارات اسنادی (L.C) داخلی می تواند واحدهای تولیدی را سرپا نگه دارد.
وی خواستار شناور شدن نرخ ارز با نرخ تورم شد و گفت: اگر نرخ ارز ثابت باشد و تورم سالانه 15 درصد رشد داشته باشد، واردات از تولید مقرون به صرفه تر خواهد بود.
سبحانی در ادامه از فعالیت 13 کمیته تخصصی ذیل کمیسیون صنایع اتاق خبر داد و افزود: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط می توانند از طریق اتاق بازرگانی مسایل و مشکلات را به صورت جمعی و گروهی دنبال کنند.
رییس اتاق اصفهان در این جلسه خواستار همکاری بانک ها با واحدهای تولیدی با هدف حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی این واحدها شد و گفت: در شرایطی که در جنگ  اقتصادی قرار داریم باید تصمیمات متناسب با شرایط گرفته شود.
"
سید عبدالوهاب سهل آبادی" خاطرنشان کرد: براساس قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مصوب سال 69 و 73 و همچنین قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار علاوه بر ارایه مشاوره به سه قوه موظف است آمار و گزارشات از فضای کسب و کار را به مسئولان مرتبط ارایه کند و در این راستا کمیسیون های اتاق می توانند نقش مهمی در انعکاس این اطلاعات داشته باشند.
وی نقش کمیسیون صنایع اتاق را در جمع آوری مسایل و مشکلات تولیدکنندگان مهم دانست و گفت: کمیته های این کمیسیون می توانند با دسته بندی مشکلات و ارایه راهکار، اتاق را در ارایه پیشنهادات کاربردی در شورای گفتگو و سایر بخش ها یاری کند.
مسئول کمیته انرژی، نفت، گاز، صنایع شیمیایی و پتروشیمی کمیسیون در این جلسه  با اشاره به پتاسیل واحدهای تولیدی استان اصفهان در زمینه ساخت تجهیزات و ماشین آلات، گفت: در صنایع شیمیایی و پتروشیمی ،استان اصفهان می تواند نقش موثری در تولید و صادرات ایفا کند.
"
رضا خیامیان"، بهینه سازی مصرف انرژی را یکی از بخش های مغفول صنعت عنوان کرد و افزود: وزارت نفت برای پروژه ذخیره انرژی و کاهش مصرف بودجه ویژه ای اختصاص داده که صنعتگران استان اصفهان رت می توانند در این زمینه فعال کنند .
وی بیان داشت: در جنگ اقتصادی باید اتخاذ سیاست ها  مبتنی بر شرایط جنگی باشد نه اینکه در شرایط آرامش مسئولان تصمیم بگیرند و بخش خصوصی ملزم به اجرا باشد.
"
ابوالفضل ابراهیمی کیا" مسئول کمیته صنعت ساختمان و عمران کمیسیون در این جلسه گفت: برای رونق در صنعت ساختمان نیاز به محرک های اقتصادی بلند مدت از سوی دولت و تنظیم رابطه عرضه و تقاضا داریم.
وی رکود و رونق صنعت ساختمان در ایران را یک چرخه پنج سال یکبار دانست و افزود: حباب قیمت مسکن در حال تخلیه شدن است و ممکن است در سال آینده نیز هم چنان ادامه داشته باشد.
مسئول کمیته صنعت خودرو کمیسیون صنایع در این جلسه گفت: با توجه به مزیت های تولید قطعه در استان اصفهان باید زمینه ورود به بازارهای صادراتی برای این بخش فراهم شود.
مسعود خجسته فر اضافه کرد: کیفیت و قیمت تمام شده دو مزیت قطعات ساخته شده در استان است که باید در بخش صادرات مورد توجه قرار گیرد.
مسئول کمیته ساخت تجهیزات و ماشین سازی کمیسیون در این جلسه گفت: استان اصفهان همان گونه در عرصه فولاد 70 درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده در بخش ساخت تجهیزات و ماشین سازی دارای توانمندی های گسترده است.
"
سید حسن موسوی" افزود: بیش از 3 هزار واحد تولیدی به ساخت تجهیزات و ماشین آلات در استان مشغول هستند و باید زمینه همکاری های بین  المللی آنان با سایر شرکت ها فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.